Hur många barr?

Hur många barr har en normal julgran?? Jag kan meddela er att en normalstor julgran kan ha uppemot en halv miljon barr (Källa: Internet). Jag vill inte överdriva och säg att alla ligger på golvet just nu men åtminstone 50.000 ramlade av när vi idag förpassade granen till de sälla jaktmarkerna på baksidan av huset. När jag nu läste på lite om saken såg jag följande råd:
- Skaka bort lösa barr från granen innan den tas in. Även en frisk gran har många gamla barr, som kommer att trilla av inomhus...
Bra att ni upplyste om detta nu... men men, man blir tydligen aldrig för gammal för att lära.

Igår kollade vi på den här filmen: Meet Dave med Eddie Murphy



Jag tyckte den var riktigt rolig... jag skrattade gott men maken däremot tyckte den var trist. Inte min typ av humor, sa han. Nej, inga pruttar och Benny Hill-skämt så långt ögat når. Men ni får själva bilda er en uppfattning givetvis.

Fatta att det snart är deadline för tentorna och nu börjar jag bli riktigt nervös. Skulle sitta igår men fick ingen inspiration alls till att läsa... tycker inte jag hittar den röda tråden och flytet i skrivandet. Hoppas kraften återvänder snart annars blir det en jobbig inlämning. Organisationsstruktur inom landstinget i Kristianstad... hitta inspirationen där om ni kan. Pust!

Tänkte förära er några bilder ifrån Nyårsafton också

         

Nu bär det av in till Paps & Babs... han har problem med datorn så jag skall se om jag (läs: Teknikguru) kan fixa det. Ha ha ha... men försöka kan man ju alltid. Tror det är något fel dessutom med bloggsidan... så många som läser varje dag och ingen som slänger in en kommentar kan väl inte vara möjligt. Eller?

Ironi... Moi??  //Farmskan


Kommentarer
Lena

Satsa på kungsgran nästa gång. Vår har inte fällt ett barr än, och det var likadant förra julen. När man väl ska ha ut den kanske det trillar av 15 - 20 barr. Funderar på om vi ska ha den kvar till påska...

Australia på lördag?

Kram

2009-01-04 @ 16:53:26
Git

precis skrivit klart dagens inlägg och läser ditt, haha, du har också kämpat med att få ut HELA granen, det är ju bara å glömma, får nog tampas med barren några veckor till innan man hittat alla.

Har du valt ämnet själv som ni ska tenta i? Låter inte så lätt, landsting överhuvudtaget.

//ses snart kram Git

2009-01-04 @ 17:50:55
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Ullstorps-Torgny

Håller med "Lena" Köp Kungsgran. Finns billiga i Ullstorp innan jul. Nu så här efter jul är vissa ännu billigare, typ vår.



Vilka likheter/oikheter ser du i org. kulturen på landstinget vs. oss?



Sköt om er.

// Torgny

P.S Jag skulle vilja köpa ett par körningar de kommande veckorna. Silvergrodan må vara bra men tål en krock det gör den ej.D.S

2009-01-04 @ 20:28:41
Mrollan

Jag säger bara silvergran, inga barr alls... ok då kanske 13,5 på vägen ut... nu står den så grann bakom vedboden, vi tar in den nästa år också¨... var nog onödigt att klä av den nu när jag tänker efter :)



Och det där med landstinget... det fixar du, jag är inte ett dugg orolig! här kommer en "peppkram" från mig..



Själv har jag byggt muskler nu i tre dagar med flytt av mamma & pappa från hus till lägenhet... Har dom grejer?... jasså!! men det är kanske å andra sidan också dags att ta hem sina skolböcker och gamla dockvagnar till sitt EGET hem sen 12 år...



Ses på onsdag!



Kram kram M

2009-01-04 @ 21:07:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0