Ferdinands mor

Hade en trevlig kväll hemma hos Sanna igår... inget vin dock men en god paj och så en hemmagjord kaka med dumlekola och noblessechoklad. Stå emot det den som kan.

Första veckan avklarad och det blev en så där lagom start med tre dagar. Har varit riktigt kul att komma igång igen och framförallt att få träffa pendlarkompisarna. Stämningen var hög idag på vägen hem och vi enades om att det verkligen inte kändes som fredag. Samtalsämnena svajar rätt rejält ifrån rent skitsnack till seriöst diskuterande (*ler*). På Pillas kommentar om att hon minsann redan hade en tjur hemma svarar Jonte i lite maklig ton:
- Jag får nöja mig med en ko...
Och så i nästa andetag
- Du skriv nu inte det på bloggen för fanken...
Nejdå.. lovar heders! Men jag hoppas att hon är som i tjuren Ferdinand...
en klok och förstående mor fast hon var en ko.



Har fått rätt mycket gjort de här dagarna... dels försöker jag avveckla mig så smått från kundtjänsten och dels försöker jag varva upp mig själv i AO-rollen. Lite gasa och bromsa samtidigt. Hade i varje fall ett bra möte idag med gruppcheferna på kundtjänsten och jag måste då passa på att lägga upp en bild av Git som jag skrattat mycket åt. Den är hämtad ifrån hennes blogg och jag älskar att hon bjuder på sig själv! Bilden är från nyår och hon har av misstag fått in kjolen i strumpbyxorna... helt ovetandes om att ALLA ser det utom hon själv... ha ha ha!



Nu är det fredag kväll, har dock huvudvärk... tror det är psykisk ångest inför helgens plugg som jag känner att jag knappt har någon tid för. Två kalas skall också avklaras i helgen nämligen. Typiskt! Maken ligger på alla fyra ute i nya bilen och försöker montera ett hundnät (och det bara MÅSTE fixas i kväll...). Surprise!

Kryp upp i soffan och njut av fredagen!  //Farmskan

PS1!  Stort grattis till Frida - the amazing babe som fyller 25 år idag! HURRA!
PS2!  Pilla aspirerar åter igen på namnet Blogg-Pilla... fyra inlägg bara igår


Kommentarer
Git

uj, uj, du är ju för go! Tur att man är så gammal att man inte får ångest! Det är ju jag själv som ätit mej till denna världsdel (bakdel)

kram

Git

2009-01-10 @ 00:30:33
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0