Jag hinner inte vara nyttig

Det sägs ju att det är nyttigt att äta frukt varje dag (ni vet kalcium, C-vitaminer) och det är ett måste att dricka grönt te för att minska sin kolesterol, givetvis utan socker så man inte får diabetes. Man ska också äta nötter och bönor varje dag... en hel massa bönor och nötter. Sen skall man dricka mycket också, minst 2 liter vatten om dagen, vilket gör att man kissar lika mycket och fördubblar då tiden man hittills tillbringat på toaletten...

Man måste också äta youghurt varje dag för att få bra bakterier i magen (ingen vet väl exakt vilka bakterier det är men du MÅSTE ha minst en miljon sådana i magen annars är det illa!). Ett glas rött vin om dagen för att undvika hjärtinfarkt och ett glas vitt för att skydda nervsystemet. Och ett glas öl (varför minns jag inte) men det var också nyttigt för något... dock bör man inte ta alla tre glasen samtidigt så man får en stroke.

Man skall äta 4-6 måltider om dagen, givetvis lätta måltider, men glöm för all del inte att tugga varje tugga minst 20 gånger... bara för det behöver jag 5 timmar om dygnet! Och så en sak till... efter varje måltid skall man borsta tänderna för syrebalansen ni vet. Alltså efter frukten, youghurten, nötterna och bönorna... glöm inte tandtråd, tandköttsmassage och munvattnet. Lika bra att passa på att installera TV och DVD i badrummet med tanke på all tid man kommer att tillbringa där inne...

Sömn 8 timmar och Jobb 10 timmar (inklusive resa) plus då de 5 timmar som behövs för att äta... då har jag bara 1 timme kvar av dygnet. TV kan jag glömma eftersom jag MÅSTE ta en promenad på minst en halvtimme om dagen... Det kommer inte att gå! Jag vill ju träffa mina vänner, hålla mig uppdaterad, läsa, se på TV... plus att man skall ha tid för sin partner utan att DET blir rutinmässigt. Man skall vara innovativ, kreativ och varje gång förföra honom på nytt... för detta krävs tid (och då har vi inte ens börjat prata om tantriskt sex!). När fasen skall jag städa, diska tvätta och ta hand om barn och hund?? Dygnet har för få timmar för att man skall vara nyttig... om man helt enkelt inte gör flera saker samtidigt

Duschar i kallt vatten och står med munnen öppen (= 2 liter vatten). Har sex (med tandborsten i munnen) samtidigt som någon av oss ser nyheterna på TV. Torkar golv med en hand och pratar samtidigt i telefon med mina vänner... ja, då går det kanske att fixa men jag lär verkligen behöva mitt dagliga vin efter det. Kanske bättre att skita i alltihop och bara vara som man är?



Suck!  //Farmskan


Kommentarer
Git

ja du, dessutom snodde de en sekund på nyårsafton för att få ihop det i slutänden. Ölet är förresten bra för håret och naglarna.

kram

Git

2009-01-05 @ 17:36:24
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Olas Madde

Ni får ha smssex med varann då ni e på jobbet! DET sparar tid! (och ork)

Ses på lördag!!



Madde Olsén

2009-01-06 @ 08:59:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0