Nu räcker det!

Maken: Du kan ju fundera på en sak när du kör till stan
Jag: Jaha...?
Maken: Hur det kan komma sig att jag fått torka bort chokladfläckar från bägge bilarna trots att vi sagt att vi inte får äta något i bilen
Jag: Jag har inte ätit choklad i bilen
Maken: Det är ju märkligt då att där är choklad, eller hur?
Jag: Det är kanske du själv
Maken: Nej, jag äter inte choklad i bilen
Jag: Nä, inte jag heller så det tänker jag inte alls fundera på

Maken går ut igen till fortsatt biltvätt och jag går och blir förbannad... räknar till 10 och tänker att nu gör jag myteri. Det är fasen min bil också, jag är 45 år och vill kunna äta vad jag vill, om jag vill. Men framförallt vägrar jag känna mig som en skurk och bli korsförhörd för något jag inte gjort. Det är ju fasen knappt man vågar ha grus på skorna....

Visst, jag gillar också att ha en ren bil
Visst, jag gillar också att veta att den alltid är i ordning
Visst, jag gillar också att man får lite extra när man säljer den om den är hel och ren

MEN!!! Nu är det dags att kräva lite rätt till eget liv och eget ansvar.
Nu räcker det!  //Farmskan


Kommentarer
Git

Till Stefan: Det var ord och inga visor där!

Ha en go helg

Git



ps. hälsa Åsa



2009-01-24 @ 16:04:13
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Manne

45??? :-)

2009-01-24 @ 16:39:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0