Olika drifter

Tack för alla glada tillrop!! Ödmjuk är kanske inte mitt mellannamn...

Alla har vi ju våra olika behov, ni vet det där med trygghet, överlevnad och så vidare. Vår hund har också drifter men den består bara av en sak och det är MAT. Det finns ingen som så snabbt kan vakna upp ur dvala bara genom att någon prasslar med påsar eller öppnar en påläggsburk. Idag hade hon och maken en riktig fight, det började med att han kallade på henne att de skulle gå ut (och som ni vet är tiden knapp på morgonen...). Hon lunkade lite lojt mot ytterdörren men i samma stund öppnar lill-sonen kylskåpet vilket fick hunden att snabbt vända och springa tillbaka.
- Nej, nu går du ut, säger jag och föser henne ut i hallen där maken väntade

På med halsbandet och så gav de sig iväg... ett par hundra meter sen satte hon sig.
- Jag vägrar gå (säger hunden)
- Du ska f-n gå (säger maken) och drar i kopplet
- Det bestämmer inte du (säger hunden)
- Det gör jag visst då, du är en hund (säger maken) och drar lite ytterligare
Varefter kopplet helt enkelt går sönder och hunden raskt springer hem igen.

Om jag säger att maken var arg när han kom tillbaka så är det ingen överdrift. Hunden däremot viftade glatt på svansen och sprang till förrådet och ville ha en godisbit för att hon varit duktig... men maken var stenhård.

Så inget kissande, ingen macka och ingen godisbit... undrar om hon förstod vad som gick snett?
För att riktigt trycka till henne säger han: Hoppas du kissar på dig!

Där fick hon!  //Farmskan



PS! Måste bara berätta om en söt felsägning i radion när jag körde hem. En skolas matsal hade blivit matcertifierad och reportern frågade en liten flicka vad hon tyckte om det. "Jo, det har hänt lite saker här... vi har till exempel ingen fisk i benen"


Kommentarer
mamma

Grattis Fia. Det är det jag alltid sagt Du är jätte duktig. Hoppas allt bra med Er. Vi hörs Kram mamma

2009-01-15 @ 21:35:18
Anonym

Vicken go hund, hon måste ju bara få vara med på jobbet! Vi kan turas om att gå ut med henne.

2009-01-15 @ 22:09:02
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0