Olika möten

Om man skall på en intervju till ett jobb... tar man inte reda på åtminstone någonting om det jobbet då? Kommer man klädd i kostym och slips upp till tänderna till ett företag vars värdering är Enkelhet? Pratar man uteslutande om sig själv som komplett felfri till ett företag vars värdering är Ödmjukhet? Nä.. just det. Idag hade jag glädjen att möta en kille i en anställningsintervju som totalt saknade allt vad ödmjukhet heter. Han var bara bäst... på allting. Helt otroligt! Man ilsknar ju till efter ett tag och ställer mer och mer provocerande frågor.

- Du har ju varit väldigt kort tid på dina senaste anställningar. 
- Ja, jag har känt mig begränsad... inte kommit längre
- OK... men tror du att du är kvar här om två år om du får tjänsten?
- Nej, förmodligen inte... men då får ni ju tänka som så att ni fått nytta av en kompetent person under denna tiden.

Katjing! Såg faktiskt aldrig den komma riktigt...

Efter jobbet var det dags för skolan (onsdag ni vet). Och där kom nästa lite annorlunda möte... läraren var nämligen helt tossig, vi funderade lite på om han var nykter faktist. Det tog först en halvtimme att gå igenom närvarolistan och för att konstatera att "Johan förmodligen slutat och ingen hade sett Maria".... 30 minuter!! Sen direkt på det fick han näsblod. Jaha... "men jag trycker lite här så slutar det snart", varpå han gick fram och tillbaka och pratade och samtidigt höll på näsan. Något nasalt röstläge. Plus att han är så jäkla bitter ibland på sin egen organisation och älter deras problem hela tiden. "Ingen har frågat mig...", "Man blir inte uppbjuden till dans..." bla bla bla. Tur man har sitt fantastiska lärteam och ha skoj med och skratta för det ger onsdagarna lite guldkant!

Jag vill dock ha till protokollet att idag intogs kycklingsallad istället för hamburgare och pommes. Nyttigt och gott (förutom det som såg ut som stranden på Lanzarote och som låg i botten... det åt jag inte). Möten med olika människor är verkligen det som förgyller livet! 



Inatt skall ta mej f-n John Blund, inte få en ledig stund
Jag skall yla som en galen hund mot månen!

//Farmskan

PS! Tellan, tänker på dig och hoppas allt ordnar sig till det bästa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0