Riks-pucko?

Visst är det väl så att vi södern-bor har vissa förutfattade meningar om inbitna Stockholmare. Att de är dryga, pratar konstigt och bara så där 08-iga. (Just när jag skriver detta så inser jag att det är nog så de tänker om oss också...). Hur som helst så kan jag säga att Blondinbella som just nu medverkat i Let's Dance är urtypen, eller steroetypen, för just detta. Bara hon öppnar munnen känner man hur pinsamheten sprider sig i kroppen... Ut åkte hon i varje fall igår och det var kanske orättvist med tanke på att hon verkligen inte var sämst men samtidigt så förstår jag att man lätt kan tröttna på att höra hennes kommenterar (tänk dialekten....)
- Skönt att få använda annat än huvudet någon gång också (Daahh!)
- Jag var den coola tjejen som tugga tuggummi
- Om jag vaknar o är ledsen tänker jag att jag skall bli glad efter lunch...

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.822144

Men, men... finns det inte mer att reta sig på än detta så är det väl rätt OK. Nu får man hänga upp sig på Carl-Jan istället... eller Kitty. Däremot älskar jag bara Morgan Alling!

Årets bästa och sämsta lönecheck anlände igår. Bäst för att den är så sjukt behövd efter jul och nyår (och dessutom lite större i år med skatteeffekten..) men absolut sämst också för att januari månad är så vansinnigt full av räkningar så det blir inget kvar av den i alla fall. Fasen, man borde periodisera sin lön efter vilket behov man har... lite mindre på hösten när det är grått och kallt och man inte orkar gå ut ändå och så lite större på sommaren och julen. Vad tror ni om det? Får snacka med lönekontoret om man kan göra en deal...

Idag får det bli en tur till Rusta för att köpa upp schampo och andra hygienartiklar och så måste jag fixa lite tips också till helgen... vem vet, kanske Fru Fortuna kommer till mig denna helgen... och då menar jag inte de 22 kronor jag vann på Lotto sist utan STORA pengar.



Och som svar på barnens följdfråga: Ja, ni får er del av kakan!  //Farmskan

PS!  Visst är barn känsliga när det kommer till kärlek!


Kommentarer
Git

Idén med periodisering är ju lysande!!!! Men prata med lönekontoret om det, är du tokig?

Ses i morgon

2009-01-25 @ 21:07:42
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0