Efter solsken kommer regn

Vaknade före maken idag och det händer typ en gång vartannat skottår... tog hunden med mig och skulle gå en morgonpromenad. Jag gick och hunden stod stilla... lyckades i varje fall gå ett par hundra meter innan hon vände och gick hem. Tröttsamt.

Sämre väder idag så idag körde jag ner och skulle kika på grabbarna när de spelade beach-fotboll. Duktigt bakis var de efter gårdagens partajande på Kristianstaddagarna.



Lite "ulrik" både till höger och vänster bland tigrarna och det är kanske inte det man vill se när man sitter vid stranden. Men de lyckades vinna och gå vidare till finalspel bägge lagen. Orkade dock inte vänta utan tog en sväng inom farmor Signe istället. Allt bra där även om man märker mer och mer att hon tacklar av.

Tog också en fikatur till Fjälkinge på eftermiddan och när vi satt där ringde stor-sonen och sa att bägge lagen gått till kvartsfinal... då fick vi ju fara ner igen. Så jag och dottern skrudade oss i vars en regn-cape och for dit. Bägge lagen vann och fick sen mötas i semifinal... lite surt ju men lill-sonen och hans gäng drog det långa strået och gick till finalen. Dock spelades den inte förrän en timme senare och det blev för kallt och stå och vänta men har precis pratat med dom och de vann finalen!!! Grattis, grattis

Dottern sitter och försöker fylla i ALLA formulär som krävs för att kunna åka till USA ett år och jobba. Jag menar, hur svårt måste det vara att åka till USA?? Är det verkligen nödvändigt att veta vilka länder hon besökt de senaste 10 åren? Ja, jag var på Cypern när jag var 11 år... AHA!! Misstänkt terrorism! Ja, ja... snart skall hon väl ha lyckats fylla i samtliga formulär, varit i Stockholm på deras ambassad för en intervju och gjort en psykologitest. Tur det inte är jag som skall jobba där... ha ha ha

15 jobbedagar kvar... sen smäller det!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0