Flit och slarv

Vaknade av att jag fick ett SMS i morse... telefonisystemet låg nere. Typiskt en måndag efter lön och när folk skall göra sina inbetalningar. Och nytt folk som hade ansvaret... kan tänka mig att de kände sig ganska förvirrade. Men jag har ju semester så jag försökte lägga det åt sidan, men jag tyckte faktiskt synd om dem idag.

Efter morgonpromenaden med hunden så kom Manne och hämtade mig och så körde vi mot Eko-hallen. Här skulle inhandlas presenter. Tror ni det fanns det jag skulle ha... i h-vete heller så då for vi iväg in mot stan istället och där gick det något bättre. Inhandlade present till svärdottern och till maken. Stuvade in den i förrådet så han inte skulle se den men se det var ju lönlöst. Den mannen har en radar utan dess like... men det var kanske tur det för det jag hade köpt passade inte så nu kan jag ju byta det imorgon istället.

Gick över samtliga fönster och putsade... flitig som en myra! Sen fick rabatterna också sin beskärda del så nu kan jag ta det riktigt lugnt i veckan. Det är skönt och gå och pula lite så där när man är själv... maken jobbar ju fortfarande några dagar till så då kan jag ju passa på och städa lite tills han kommer hem....



Vädret har ju dessutom varit riktigt skönt så ännu kan jag inte klaga på det i alla fall. Tror att jag och hunden far in till Paps&Babs imorgon och deras lilla kolonistuga. Seriepremiär igår för grabbarnas Växjö BK. 3-0 vann de mot Rydaholm som låg på delad förstaplats med dem efter vårsäsongen... en skönt start! Grattis boys!

Jag mötte Lassie!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0