Har du jor?

Idag har jag haft bilen hela dagen så då passade jag väl på att göra en massa ärenden... Jag och hunden började dagen med att besöka Paps & Babs, för att sedan fortsätta med att byta presenter, hämta presenter och köpa nya presenter. For sen ner till Åhus för att hämta en Brobizz hos fru Ekdahl (Tysklandstripp på fredag).

Satt och snacka skit och drack kaffe i deras hammock och fick då denna historia till livs:
Makarna Ekdahl hade varit och handlat lite blommor på handelsträdgården och det var nu dags att betala.
- Vad blir jag skyldig, frågar Fru E
- Har du jor?
- Vill du ha det då?
- Vadå?
- Ja, jag kan köra hem och hämta?
- Jor?
- Ja, Euro... vi har precis varit utomlands förstår du



Två lika förvirrade människor stirrar på varandra innan det hela redes ut?
- Det är aldrig tråkigt att vara gift med min fru, småler herr E

Och visst är det så... man blir bara glad när man träffar henne!! Puss

Maken sprang hem från jobbet idag igen... 1,6 mil. Man kan inte låta bli att bli imponerad av hans vilja. Själv skall jag snart försöka gå ut och "slower-walka" med hunden ett par hundra meter. Sen blir det till att sätta sig en stund på altanen denna vackra kväll och vänta på att Paps skall ringa och berätta hur det gått med farmor. De har nämligen fått köra in henne till sjukhuset idag och jag tror att det är andra eller tredje gången i hela sitt liv som hon besöker det stället. Inget hon gillar precis och vi får verkligen hoppas att det inte är något allvarligt.

Jag hatar att vakna utan dig!  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0