Härliga torsdag

Grahnskan skall bli hemmansägare. Hon och boyfrienden har köpt en jättegård med en massa mark och skog, längor och stall. Inflyttning till hösten så nu skall bägge deras befintliga hus tömmas. Hujedamig! Behöver du hjälp så får du höra av dig... jag är en jäkel på att flyttstäda. När hon träffade sin boyfriend för snart 1,5 år sedan så blev jag och Manne lovade en middagsbjudning... den har man väl inte sett röken av. Hoppas vi kan se fram emot en trevlig inflyttningsfest istället för det går precis lika bra! Jag är i varje fall grymt glad för din skull.



Sista dagen för Fru Ekdahl idag... sen väntar fyra veckors semester. Så nästa vecka blir det verkligen körigt på jobbet. Då är vi så få att man får vara allt ifrån big boss till trafikstyrare till statistiker. Och då går tiden riktigt fort. Men så har jag ju go hjälp av alla, de är ju extra snälla mot mig eftersom jag är "ny på jobbet", eller är det bara vad jag tror...

Dagen till ära bjöd hon mig och Mulle på middag på Värdshuset minsann. Det är inte varje dag man går dit så tyvärr Johannes... en date med dig var inte lika attraktiv (*ler*). Sprang inom Willys också för att handla lite glass som hon skulle ge till sin grupp till fikan. Hittade jättefina Cornetto-strutar för 5 kr... och genast tror man att det är något fel. Antingen att de är gamla eller söndriga, men nej... det var helt enkelt ett kanonpris så 20 stycken slank ner i korgen. Och så kommer vi till kassan. Vet ni hur svårt det är ibland att scanna en streckkod på ett lite räffligt underlag? Ganska svårt, Men tjejen som satt där bestämde sig ändå för att scanna varje glass för sig (istället för att scanna en och sen gånger 20)... Hur svårt kan det vara att tänka till? Room for improvement

Maken hade mat färdig när jag kom hem och sen satt vi och mös med lite kaffe i uterummet... i helgen väntar beachhandboll och familjekampen i kubb och TP, livet är allt bra gott, eller hur?

//Farmskan



Kommentarer
mrol

Halloj, inte en tanke...eller jo visst har jag det, P....-stationer överallt, många kunder, tjo! går det bra på jobbet?.. frågor?... bara ring, jag sitter ändå¨på stranden och kan svara :) ikväll hade vi allsång på stugområdet, 200 pers, höll i inträdet med mamma och andra iveknivar- Kul!! snacka om energi!! ha det gott!! Kram Mrollis

2009-07-16 @ 22:11:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0