Lite fusk blev det

Dottern har halsfluss igen. Ja, det är ju minst 3-4 veckor sen sist... Hon fick åka in för ett besök på akuten igår kväll och en ny pencillin-kur
- Doktorn sa att jag nog fått en för svag dos förra gången
- OK, du nämnde inget om att du druckit alkohol under i stort sett hela kuren?
- Nej...
Ja, ja hoppas det hjälper denna gången och att hon tar det lite mer på allvar. Halsfluss är ju inte direkt något att leka med.

Själv for vi igår kväll på kalas till broder Håkan, smörgåstårta stod på menyn och så jordgubbar och glass. På vägen dit skulle jag stanna och ta ut pengar till halsbandet jag beställt och när jag gick över vägen låg där en 100-lapp. Hur gör man i det läget? Är man en tjuv och tar den? Låter man den ligga tills nästa "tjuv" kommer och norpar den? Låter man den segla bort med vinden? Lägger man den under en sten utanför ifall den som tappat den kommer tillbaka?

Vad jag gjorde? Jag behåller den i plånboken tills någon frågar efter den.

Vilken dag på jobbet! (Trafikstyrningen var är ni!!) Det verkar som om halva Sveriges befolkning bestämt sig för att ringa till oss i denna veckan när jag "har hand om 'et". Har väl gått sådär... ett tag kände jag mig helt fördärvad för att inget jag gjorde fick någon effekt. Så det var skönt när vi stängde ner för dagen så man fick rensa tankarna tillsammans med Fru Ekdahl i bilen. Ser verkligen fram emot höstens processarbete!!



Ni märker att jag fått en ny seriefavorit va....??

Ikväll har jag fuskat lite från skak-menyn och tagit hemmavarande barn och make på restaurangbesök. Skönt att stor-sonen också är hemma lite och riktigt gott åt vi så nu får vi väl mysa lite i soffan. Förresten här är en bild på mitt nya halsband jag fick idag:



Om det är någon som är sugen och vill ha ett så hör av er... jag förmedlar helt kostnadsfritt.
Det kostar 50 kr / platta man vill ha i och så 60 kronor för länken och hjärtat.

Må så gott och till er som har semester... lyckostar!  //Farmskan

PS! Imorgon väntar räkfrossa i Fårabäck, det blir en trevlig kväll det!


Kommentarer
Git

Det är väldigt många ute och shoppar!!! Så jag kan förstå att ni har å göra! Kul Ledin! Det är rätt, sjung med, hoppa med fullt ös ska det va!

kram

2009-07-11 @ 18:13:43
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Madde O

jag skulle gärna vilja ha ett sånt halsband...ringer dig senare idag!

Tyvärr missa jag Ledin, men jag antar att han var som en bal på slottet...alldeles uunderbar!;)

2009-07-12 @ 09:19:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0