Specialagent...

Hej hopp! Näst sista jobbeveckan innan semestern... det är nu nedräkningen börjar på allvar. Mulle-Mange är inne och gästspelar denna veckan så det kändes tryggt att åka till jobbet i morse. Beröm fick vi också Susse!! Det är snurrat på bra på alla avdelningar hos mig idag och det tycker jag är ett trevligt tecken så här i kristider. Det finns hopp...

Maken, Dottern och jag var en sväng på Degeberga marknad igår eftermiddag. Ingen sommar utan marknad... Även om man inte behöver ett skit av vad de säljer så är det kul ändå. Vi hittade dock lite födelsedagssaker och det var bra! För även om inte vi behöver saker så kanske andra behöver... ha ha ha. Dottern köpte blommiga träskor och ett par jättefina brillor... Alltså tänk att träskor har blivit modernt. När vi var unga fick man inte komma in någonstans om man hade tollor på fötterna, de var rädda man skulle sparka sönder nåt. Och nu är det mode. Hade man sparat alla klädepoker man genomlevt så kunde man varit modern och hipp hela livet ut.

Har ni också periodvis demens?? Ibland blir jag så trött på mig själv för jag glömmer namn, glömmer saker, pratar i nattmössan och är allmänt förvirrad. Idag på lunchen klev jag in med ett glatt "Godmorgon" och sen beställde jag räksallad men menade kycklingssallad så de fick göra om. För att inte tala om att jag nu gått i flera dagar och försökt komma på namnet på en svensk skådespelare som brukar spela lite äckliga roller... mörkhårig, lite ärrig i ansiktet och i 50-års åldern. Hjälp!! Jag blir tokig om jag inte kommer på det.

Nej, inte Ernst Hugo. Nej, inte Johan Rabaeus men.... Ja, vad fasen heter han!!!

Dottern kan också vara lite "specialagent" ibland. I morse larmade hon huset när hon körde till jobbet utan att tänka på att stor-dottern var här också. Hyfsat glad hon blev när larmet tjöt igång när hon kom upp från källaren. Kunde ju inte koden för att stänga av heller. Sen är det ju det här allmänna tonårsförvirrandet också...



Har bokat biljetter till "Lorden i gränden" på Fredriksdalsteatern i Helsingborg... skall åka upp med Pia och Jan(a). Skall bli kul, det är nämligen 30 år sen jag var där uppe sist och då var det Nils Poppe i huvudrollen. Trevligt, trevligt.



Fyra förmedlade beställningar på halsband idag!  //Farmskan


Kommentarer
BloggPilla

kommentar från Lilla London Göteborg,Kan det vara Peter Andersson månne???

2009-07-13 @ 20:09:52
Lena

Reine Brynolfsson?

2009-07-15 @ 13:04:51
Madde O

Per Moberg??

2009-07-20 @ 17:53:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0