37,4 grader

Klockan är 19.03 och vi har just nu 37,4 grader ute på vår altan... Ja, den ligger i söderläge, Ja, det är mitt i solen, Ja, det är skitvarmt... men ack så underbart. Det enda negativa, och som man knappt vill tänka på, är att även vårt sovrum ligger i den ändan. DET är däremot inte så underbart på nätterna kan jag säga!

Men, men... måndag igen och vi fick en något lustig start på morgonen i pendlarbilen. Det var bara jag, Jonte och Fru Ekdahl som skulle pendla idag. Jag hade köpt en liten blomma som stod i framsätet, detta med anledning av att Mulle Mange fyller år idag (Grattis till dig!).

Fru E: Åhh, vad fin... har du fått den?
Jag: Nej, den är till Mange, han fyller år idag. Jag har köpt den från oss allihop.
Fru E: Åhh, vad trevligt.

Nu kommer Jonte

Fru E: Då kan väl han få sitta i framsätet
Jag: Nä, varför det... sitt du där

Men ut kliver damen och Jonte hoppar in i framsätet

Fru E: Då vill vi bara säga... JA MÅ HAN LEVA, JA MÅ HAN LEVA...
Farmskan sjunger glatt (men något förvånat) med i sången, men Jonte ser mest förvirrad ut
Sången tystnar och Jonte frågar vad vi firar (det undrar jag också)

Fru E: Men Jonte, du fyller ju år!

Lärdom:
1) Mange och Jonte är inte samma person
2) Sjung inte med i hyllningssånger du inte kan förklara
3) Synka sepparna... (=har alla förstått?)

Men vi fick en kul bilresa!  //Farmskan

PS! Är det sen någon som undrar vad Jonte gjorde bakom BAN KRUA THAI boden så får ni helt enkelt be honom förklara... han var borta i 2,37 minuter... Puts väck helt enkelt.

PS2! Jag är mäkta stolt över min ex grupp som idag gjorde en galant Ledningsgruppsdragning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0