Ärlighet varar längst

Fortsatt solgass och dottern for tidigt iväg till stranden (fast hon fortfarande var röd ifrån gårdagen). Jag och maken tog istället oss i kragen och for ner till farmor Signe. Pia och Jan(a) kom också en sväng och hon var på strålande humör, vilket man förmodligen kan vara när man inte hör ett skit av vad som händer eller sägs runt omkring en.
- Luktar det rök? frågade hon
- Nej, hurså?
Då visade det sig att hon glömt spisplattan häromdagen så att hon bränt spislock (världens dummaste uppfinning) och rökfyllt hela lägenheten och trappuppgången. Spisvakten tjöt men den hörde hon ju inte så grannarna fick ta sig in... Ja jisses. Annars var det en hel del läckra kommentarer som kom idag och hon skäms inte för sin ärlighet.



- Det duger... (om kaffet jag kokade). Jag brukar göra det lite tjockare
- Det var väl inget speciellt med den... du har snyggare (om min nya kjol)
- Jag får inte upp värmen... jag behöver lite mer blod. Får ju ha både gensare och kofta
- Jag har lite ont i min hand... men skit i det, jag har en till jag kan använda
- Hon fick en liten släng av cancer, men det var inte så farligt (nästan som en förkylning kanske... borde gå att bota med Alvedon)

Ja, hon är bara för rolig med sina kommentarer... men alltid pigg och glad och framför allt tacksam över sitt liv, vilket är härligt. For sen ut till Fjälkinge till Stefans föräldrar... en fin fikastund på altanen med glass och bär plus att vi fick nypotatis med oss hem, direkt från landet.

Det har varit en underbar helg och precis vad jag behövde inför den nya veckan

Det här är en hyllning till min stora idol och förebild: FARMOR SIGNE, 98 ÅR
Måtte jag också alltid känna sån livsglädje!



Puss till dig Farmor! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0