Att finna skatten

Tre olika sätt att se på skattjakt:

1) Dottern och hennes skolkompisar har idag haft Skattjakt. Hon och några till var utklädda till Teletubbies (hon var den gula). Skattjakten är en årlig återkommande tradition för alla som skall ta Studenten och det går ut på att springa och leta upp en massa udda saker på en lista. Mycket dricka? Jajamen... själva skattjakten är bara en bisak. De lyckades dessutom missa hela själva jakten och hittade därmed inte en enda sak. Hmmm! Nu är i varje fall den gula Teletubbien hemma, duschad och snart på G ut igen. Den gröna Teletubbien däremot ligger nerbäddad i grannhuset och "skall bli nykterist"... Har man hört den förut??



2) Jag har under en längre tid haft en vakans på mitt jobb, en chefstjänst som jag idag har hittat en bra kandidat till. Det känns som om min Skattjakt nu är slut och att vi nu alla kan börja få ta del av vinsten. Killen blev riktigt, riktigt lycklig när jag ringde så det kändes extra bra i magen. Han vill verkligen bidra och jag är övertygad om att han kommer att göra det också.

3) Fru Ekdahl har idag haft en privat Skattjakt. Jag har sagt det förut och säger det igen... jag är förvirrad och kan göra en del saker bak och fram men jag tror fasen att hon är steget värre. Och nej... deklarera är inte lätt.

Och snart har även denna veckan gått men jag känner mig rätt så i fas. Skall jobba hemifrån imorgon och få undan en massa "administration" och sen skall tandläkaren också få ett besök, vilket är APJOBBIGT! Jag gillar verkligen inte att gå till tandläkaren och det visar jag tydligt när jag är där. Fast kanske under lite mer belevade former än när jag var yngre och sparkade honom i magen... Så långt går jag inte idag

Tänka sig att lilla jag....  //Farmskan


Kommentarer
Eva (Jönsson) Arvidsson

Åhhh, jag mår dåligt bara av att höra att någon annan ska gå till tandläkaren.....men är glad att det inte är jag (nu var jag taskig).

Tänker på dig imorgon....

Kram

2009-06-03 @ 19:38:37
URL: http://evaarvidsson.blogg.se/
Yngsta sonen

Det är meningen att man bara ska ta det lugnt och missa själva jakten. Skatten har man ju redan i en grön eller lila påse =)

2009-06-03 @ 19:58:31
Git

Men som du gjorde, tur att du blivit äldre och klokare. Och håller benen i styr hos tandis.

Så går det säkert lika bra som annat allt annat ;)

2009-06-03 @ 20:06:03
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Modern

Jag kommer ihåg när det hände. Vi gick ifrån tandläkaren 300:- fattigare utan att du öppnat munnen. Vi fick betala städningen

Vi ses nästa vecka

Kram ifrån modern

2009-06-03 @ 20:45:03
Kusin Pia

Måste ligga i släkten det där med tandläkaren! Jag skrek som besatt och lyckades även bita henne i tummen! Det blev kostsamt för de arma föräldrarna.

Lycka till med besöket! Kram

2009-06-04 @ 14:00:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0