En vanlig tisdag

Visst är det skönt med en helt vanlig tisdag... och framför allt att veta att onsdagen som ligger framför en är näst intill helt blank!! Endast två möten inbokade vilket är helt magiskt. Vad skall jag göra med all tid jag får över? Nej, skämt åsido... även om dagen inneburit ännu en dag med mycket möten så var eftermiddagens sittning med planering och tänk väldigt bra. Så lite go energi fick man allt av detta.

Dagen har också inneburit två helt nya ord till ordförrådet:
SPEKULUM  och SLAKTARVECKA



Bägge orden levererade av Jonte i pendlarbilen hem och dess betydelse är väl uppenbar för varje människa. Tror att de kunde användas var för sig men också kunde höra ihop (eller?). I varje fall verkade det vara så i Jontes fall (*skrattar*). Men det känns onekligen som ett litet udda ord att kalla sin...

Dottern har äntligen fått sin värdfamilj och avresedatum är satt. Den 19 oktober bär det iväg till Washington och jag ser fram emot att vi kan ta en tripp dit till våren. Tror där är mycket att se, plus att man kan ta en avstickare upp till New York och lite andra ställen runt omkring. Mysigt!!

     

Jag: Då kan vi kanske ta en guidad tur i Vita huset
Paps: Det finns inte längre... nu är där bara en svart Barack...

Ni ser... jag är omringad av komiker!!  //Farmskan


Kommentarer
Eva (Jönsson) Arvidsson

Härligt med komiker!!!

man vet aldrig vem som blir den lycklige eller vad man nu ska säga???

Kram på dig.

2009-06-02 @ 20:30:17
URL: http://evaarvidsson.blogg.se/
Blogg-Pilla

Ja blir vi inte klokare så säg i denna härliga pendlarbil, kram

2009-06-02 @ 20:52:22
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0