Glad midsommar



Maken sitter i källaren och spelar sommarvalser... just nu spelar han den där vinjetten som går till Sjörapporten i radion (vet tyvärr inte vad den heter men den är ganska trevlig att lyssna på). Precis hemkomna ifrån en kvalmig skogspromenad med hunden som lufsade så sakteliga bakom oss hela vägen. Blir förmodligen regn och åska men man får väl hoppas att det håller sig borta åtminstone tills dansen och lekarna är över.

Vi har äntligen blivit färdiga att lägga ut möbler och vitvaror som blivit över sen renoveringen på Blocket. Nu skall vi se om det är så enkelt som vissa säger att bli av med det. Borde åtminstone vara rätt priser tycker jag... men vi får väl se. I sommar skall vi försöka gå på måleriet av trappan och innertaket i källaren. Vi diskuterade också lite ny belysning.

Maken: Man kan kanske fälla in någon lampa i valvet?
Jag: Du menar som på en bordell?
För håll med.... lampor inne i ett valv kan nog vara något av det fulaste som finns.

Ikväll väntar lite midsommarmat och gott sällskap hemma hos Nisse & Rita i Torsebro. Ifjol var vi ju en himla massa och maken och svågern spelade till maten... riktigt svensk sommar. I år blir det nog bara vi fyra så det blir en något lugnare tillställning och det kan vara skönt det också. Har ju varit lite ståhej på sistone om man säger så.

Växjö BK - VMA IK igår... 4-0. Tjohoo!! Lill-sonen blev intervjuad efter matchen och du Tia... Kom aldrig mer och säg att jag låter tillgjord när jag pratar i jobbtelefonen för det där var precis lika tillgjort! Ha ha ha.... Det är annars barnens allra största nöje, att hacka på allt man gör. Att berätta historier om pinsamma saker som deras vansinniga föräldrar hittat på. Men där finns faktiskt en annan pinsam historia om er också...

Vem kunde tro det... heja Maken!!!  //Farmskan


Kommentarer
Eva (Jönsson) Arvidsson

Önskar dig en Bra Midsommar. Jag ska göra vad jag kan imorgon... risken är väl att vi är två yrväder, men ska göra det bästa :-)

Kram Eva

2009-06-19 @ 14:09:07
URL: http://evaarvidsson.blogg.se/
Sassa

Önskar er en trevlig Midsommar och hoppas vi ses snart! Kramis.

2009-06-19 @ 15:45:51
Who Knows

Hoppas att du har haft en trevlig midsommarafton. Här i Öllsjö har det varit lugnt och skönt. Tittar du på inläggen nu så måste jag påminna dig om att du skall lyssna på din chef i ettan klockan 13.00. I programmet "sommar".

2009-06-20 @ 12:51:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0