Nöjd och glad

Och så försvann tvättmaskinen också idag... utan att han prutade ett dugg, så det var nog ett bra pris. Körde ända ifrån Malmö vilket är helt obegripligt för en begagnad tvättmaskin. Men jag har sagt det förr och säger det igen... man blir inte rik av att vara lat och just lat, det är jag när det gäller sånt här. Fast jag får ju ge mig nu när jag märker vad man kan tjäna på en fredag-söndag istället för att köra det till loppisen.



Annars har det varit en lugn dag för maken och mig... vi har varit i trädgården hela dagen och gjort i ordning, städat lite inne, tvättat undan och pysslat i största allmänhet, så nu känner man sig nöjd och glad. Tycker det är terapi att sitta på huk och rensa ogräs en hel dag... man hinner tänka en massa bra tankar (*ler finurligt*)

Det enda dåliga samvetet jag har med helgen är att jag inte besökt gamla farmor Signe... det är ganska länge sen jag var där nu och det är för dåligt och jag har faktiskt ingenting att skylla på heller. Får passa på att köra ner på fredag när jag är ledig istället. Ledig för att Dottern och jag skall lyssna på BAO på Sofiero på kvällen. Biljetterna ligger på vänt sen i julas och det skall bli så kul. Hoppas bara vädret är bra så man kan ha lite mat och gott att dricka med sig. Jag föreslog för maken att han ju kunde vänta på parkeringen och så kunde vi bägge få dricka lite vin men av minen att döma verkade han inte tycka att det var en bra idé... Konstigt!

Imorgon är det husbesiktning, eller värdering egentligen och sen bär det iväg till Markaryd med jobbet för lite tankeverkstad. Blir nog en bra dag med många diskussioner... min paradgren!

Ha en fortsatt skön söndagkväll önskar  //Farmskan


Kommentarer
Kusin Pia

Hej min vän. Vill du ha sällskap hos farmor Signe på fredag kan du väl slå en pling!

Kram

2009-06-24 @ 22:42:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0