Snabbast på rullen

En go dag har det varit... först några bra medarbetarsamtal och sen i eftermiddag hade vi avdelningsmöte inkl. midsommarmat, tårta, lekar och lite annat trevligt med gamla gruppen. Förmodligen sista gången jag är med där nu och det kändes både vemodigt och samtidigt bra. Mentalt sätt har jag nog landat i att det är dags att göra något annat och det känns skönt. Vi samlades hemma hos Frida i Böglarehult (*ler*), hennes hus ligger mitt ute i ingenting och är bara så idylliskt. I varje fall nu på sommaren, då är det rena Bullerbyn-feelingen... men jag undrar hur det är på vintern. Jag menar... vi pratar inga gatlyktor och asfalterade vägar... och skog, skog, skog, skog och så lite skog.

Men huset var fantastiskt och helt underbart inrett. Du har verkligen god smak Frida!

Efter möte och mat var det dags för lite frågesport och tävlingar. Farmskan deltog i två men lyckades bara vinna den ena... Snabbast på rullen. Egentligen var taktiken från vårt lag att jag skulle förlora den grenen men när tävlingsinstinkten tar över då går förnuftet ur. Sen skulle vi skjuta prick med luftgevär i min nästa gren på en liten, liten tavla på ett träd. Jag såg inte ett skit i siktet och lyckades inte heller hitta någon stabilitet i geväret... men fy fasen! Tre träffar av tre möjliga... på tavlan!! Bättre än Fredde i varje fall och det var huvudsaken! Ska lägga ut några bilder sen när de levereras från kameramannen!

Skulle varit iväg på tjejträff ikväll men Sanna blev sjuk så istället har jag förberett midsommarlunchen för mitt nya gäng imorgon. Undrar om jag räknade rätt på ägg-tiden?? Eller hur var det Jocke, man skulle inte ha ägg va?

Glad, nöjd, lycklig och tacksam för att ni alla finns i min närhet!
//Farmskan


Kommentarer
BloggPilla

Ska bli gott:)

2009-06-17 @ 21:49:41
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0