Dagen annorlunda

Dagen idag har varit.... annorlunda. Och omtumlande på många sätt. Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig och hoppats, nya insikter och erfarenheter, nya möjligheter och utmaningar men framför allt... blir man så förvånad över hur folk ställer till sina liv. Kanske lätt för mig att säga som ju är så himla kontrollerad och redig alltid, men jag säger bara en sak:
Hellre tråkig än bråkig!



Men om vi skall ta det från början (eller från slutet av förra inlägget egentligen) så gick jag och Ullstorparen och käkade hamburgare igår runt 6-tiden. Varför är man förresten alltid så himla sugen på skräpmat och godis när man festat?? Bara för det surfade jag runt och kollade och hittade då den eminenta sidan Bakisguiden.se

Detta tips kändes dock sådär...

Princess tårta
- En stor bit prinsesstårta
- En påse med ost bågar

Kör i mixern tio minuter, blanda med mjölk, och rök en ciggar
Vips så är baksmällan borta

(och förmodligen allt annat maginnehåll också...)

Hur som helst... efter burgaren satte vi oss och tog en kopp kaffe och pratade igenom helgens bravader. Vi var rörande överens om att det varit en fantastisk helg. Vi sa hej och godnatt redan vid halv 8... då kunde jag knappt hålla mig vaken. Det var riktigt skönt att få sluta sina blå och sova en hel natt.

Pigg som en lärka i morse... borde jag varit men vaknade istället med rejält ont i halsen. Inga tabletter fanns i väskan, så det var bara att bita ihop. Tror att jag skrikit för mycket kanske på festen... Har sen suttit på kontoret i Solna och jobbat samt varit på ett kundbesök i eftermiddag innan det var dags att flyga hemåt. Åkte med en taxichaufför som "pumpkörde" hela vägen upp till Arlanda. Var man inte sjuk innan så blev man!

Kändes rätt skönt att landa på Everöds airport måste jag säga... och äntligen få klä på sig lite myskläder och snacka med er. Maken och elektrikern grejar som bäst men jag tror jag skall störa dem med lite kaffe och kaka.

Tänk på det ryska ordspråket: Det finns alltid en morgondag! 
//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0