Dagen efter kvällen före...

Klockan ringde halv fem... halv fem!!! Inte ens hunden orkade gå upp och göra mig sällskap med frukosten. Packade det sista, borstade tanden och så gav vi oss iväg i natten. Vi var ruskigt tidigt på det och fick stå och vänta på att tåget skulle komma (vilket kändes jäkligt onödigt...). Men men, hopp in, direkt i förstaklass vagnen och sen bar det av. Sista stoppet var i Alvesta och direkt efter det drog allas vår lekledare, Pilla, igång med tävlingar och musikquiz.

Det var också möjligt att önska låtar och givetvis önskade samtliga damer på kundtjänsten följande låt till sin favorit Ullstorps-Torgny...



Efter 5 timmars (!) resa var vi så framme i huvudstaden och begav oss (i ett gigantiskt lämmeltåg av 200 personer med rullväskor) iväg till Clarion Sign. Ett skitflott hotell som verkligen inte var normal jobbstandard... Sen drog det igång en fantastisk eftermiddag på Vasateatern. Sofia Wistam var konferencier och det gjorde hon med den äran. Allt ifrån stand-up till sambadans... verkligen proffsigt och underhållande. Jag beundrar dansarna... önskar man hade haft modet att inför 400 personer dansa i stringtrosor och pärlor. Dare to be different!!

Tillbaks till hotellet, fördrinkar och lite tillpiffning och sen drog världens största rock-party igång. Underhållning och glada kollegor från 4 länder. (Fast Älmhult är helt klart bäst på att festa... ha ha ha). Party fram till kvart över 2, då hade min fötter skrikit AJ AJ AJ för sista gången och jag och Jennie kröp till kojs. Lyckades efter många om och men skala av mig mina "håll-in-magen-hårt-som-fan" trosor och ökade därmed minst 10 centimeter i omfång. Något samtal och SMS senare så sov vi som små prinsessor på våra designade örngott. En avslutande sittning på förmiddagen med lunch innan alla skiljdes åt. TACK för en förbaskat trevlig helg... och alla mina kollegor i AO:t, Järngänget och CCP: Jag är stolt över att ni alltid har humöret på topp och alltid sköter er med den äran!!

Saxat från kvällen:
- Vad är det för fel på en svensk potatis...
(Maten var väldigt avancerad och annorlunda...)
- I'm on a Highway to hell
(Frida tar över micken från orkestern... Go Frida!)
- Fräckt att ha Peter Ziepen som DJ!
(med tanke på att temat var Våga vara annorlunda...)
- Är det nåt nytt då??
(No comments!)
- Ingen har vågat säga till mig tidigare att jag har fel
(Kan bero på att du är dansk och avskedar alla som inte håller med...)
- Var inte det Usama bin Laden??
(Larma Säpo!!)
- Kan någon hämta Charles innan han svimmar av...
(Kalle fick sambadansaren precis framför ögonen)
- Var det smart att ha gruppväckning för alla klockan 8??
(Kön till frukosten var oändlig...)
- Du är alltid så himla snygg i håret!
(Kanske beror på att vi bara ses när det är fest...)
- Jag skickar ett MMS på måndag på hur hon egentligen ser ut
(Tack chefens chef... I love you too!)
- Var är efterfesten?
(Johannes.... på SMS kl. 03.39!!)

Och sist men inte minst en rolig kommentar vid frukosten ifrån CC-pojken Nord:
- Jag letade efter dig när det var sistan, vi skulle ju dansa den
- Det sa du ingenting om...
- Jag sa att jag är din... och för mig är det samma sak

Nu sitter jag här på hotellrummet och käkar smågodis (surprise). Är trött som tusan men jag skall snart ringa Ullstorparen och fråga om vi skall käka en hamburgare innan man kryper ner i sängen. Lär somna som en gråval ikväll...

Hörs imorgon mina vänner!  Peace and love! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0