Förfest snart

Lördag och sovmorgon... hur skönt är inte det på en skala. Maken var som vanligt uppe med tuppen (eller hunden) och gick och fixade frallor och sen hade vi en mysig frukost. Så länge det nu varade för maken har kli i ändan och vill dra igång direkt med allt som ligger och väntar.... Möbler som skall monteras, isolering som skall plockas undan i källaren innan byggkillen kommer, skit som skall till tippen. Ja ja, det var gött så länge det varade... fast å andra sidan är jag jäkligt glad att jag har en så duktig man. I love!!

Lill-sonen och Madde kom en stund och hälsade på... de var "hemma-sjuka" och hade därför åkt hem redan i torsdags kväll till Maddes föräldrar. Nu blev det ett kort besök hos oss innan de skulle vidare på bio men lill-sonen hann ändå med att inventera samtliga skåp och lådor för att se vad som fanns att käka. Nåde oss om vi har något gott hemma som inte han får ta del av... Han hittade resterna av tacosen från igår och ställde dem direkt i micron för att käka upp. Trodde att han skulle få äta det i nya soffan... EEhhh skulle inte tro det va!

Jag och dottern har också hunnit med ett kalas hemma hos bror med fru. Mycket trevligt och väldigt god mat. Tack! Farmor Signe var också där och hennes kommentarer är bara så klockrena...
- Ja, han ser då ut! (Om brorsans tatueringar)
- Det är lika gott till henne! (Om mitt nya jobb)
- Äh, hon blir inte bränd... då blir jag det också (Om mitt nya jobb...)
- Nej, gud bevare mig väl
(På frågan om det var kärlek vid första ögonkastet när hon träffade farfar)

De är så sjukt lika min bror och min yngste son... det finns inga andra i hela världen som det är så synd om som dom. Fattar inte att de överlevt



Nu är det dags för lite klädbyte och sminkning och sen är det party... Förfest här hemma lite innan, det skall blir riktigt kul.

Sköt om er så hörs vi imorgon! //Farmskan

PS! Madde och Ola... ha det bäst på Teneriffa!!!!


Kommentarer
Mamma

Nu har jag äntligen kommit till datorn och fått läsa din blogg. Alltid lika roligt. Vad fint Ni fått. Jag kommer snart ner och får provsitta jag också. Kanske källaren också är klar då. Sköt om Er och var rädd om maken. Kram mamma

2009-03-22 @ 09:20:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0