Goodbye grävling!

Idag fyller världens bästa Jan(a) år. Grattis till dig!!

Mycket folk som är förkylda och hängiga dessa dagar... på jobbet faller de som käglor en efter en. Tellan har dessutom haft maginfluensa men jag hoppas verkligen att hon blir frisk till helgen. Hennes glada humör behövs på festen... Men tillbaks till förkylningarna, man blir ju smått orolig över att man själv skall bli dålig när det hostas och snörvlas överallt. Jonte ligger däckad nu och både Pilla och fru Ekdahl har legat... Men ett par vitpepparkorn till kaffet ikväll så får man väl hålla tummarna (eller var det mot maginfluensa?).

Har varit en bra dag annars, har hunnit få iväg en massa måsten och gjort undan de flesta to-do jag hade på agendan. Då känner man sig rätt nöjd. Skall faktiskt unna mig en semesterdag imorgon och bara ligga och dra mig på morgonen. Maken har också tagit semester så vi kan verkligen ha en skön förmiddag innan verkligheten knackar på.



Skall passa på att äntligen få mitt hår klippt... ser ut som ett vildvuxet troll med världens största utväxt mitt i huvudet (eller som Johannes kallar mig... fru Grävling). Men imorgon åker det av... stackars Titti hon lär få arbetsskada i axlarna när hon skall försöka klippa igenom det taglet. Sen blir det till att sova sittandes så man kan behålla stylingen till lördag och kick-offen... ha ha ha.

Hur många namn kan det egentligen finnas för ett chartrat tåg till Stockholm?
- Partytåget (knappast efter det mailet)
- Rocktåget (klockan 6.18 spelar dom inte rock mer än en gång...)
- Pågatåget (nja, där finns ju några damer också)
- Luciatåget (lite fel årstid, annars är det ju mycket ljushuvud)
- Demonstrationståget (mer av en parad då kanske...)
Det får helt enkelt bli... världens bästa IKANO-gängs tåget. Fasen vad kul vi skall ha!

Nu kom byggkillen och skall stänga vattnet så vi kan börja montera ner grejer i badrummet... så nu gäller det att hälla upp lite i kastrull så man klarar kaffetåren ikväll.

Må bäst och glöm inte klockan imorgon bitti...  //Farmskan


Kommentarer
Git

Varför ska vi inte glömma klockan i morgon bitti???

Klart det är rocktåget! Hoppas vi sitter i samma vagn....

kram

2009-03-05 @ 21:09:40
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0