Påskhare

De två senaste dagarna har jag haft "överlämning" av medarbetare från min gamla roll till Frida och Jocke. Vemodigt? Ja, lite faktiskt... när vi satt och snackade med en av tjejerna så sa jag:
- Men när ni på AO:t....
Och så kom jag på mig själv med att ha sagt NI på AO:t... snacka om mental flytt. Vemodigt som sagt men det nya känns riktigt inspirerande och mycket spännande på gång.

Idag har det varit både ris och ros inne på kundservice. En hel grupp var på teambuilding och tusan vad alla de som var kvar slöt upp och kämpade på. Det var verkligen alla för en idag... de vet ju i och för sig att det snart är deras tur att åka, men ändå. Det är gött och se. Bra siffror totalt sett så dagen var OK även om där finns en del att önska kring vissa saker, men det får man ta i nu efter hand.

Köpte två presentförpackningar med en påskhare i marsipan i varje och gjorde en liten spontantävling. Första handläggaren som fick ett samtal från en kund som hette Åsa eller Bengt fick haren (*fnissar*). Lite kul när en av tjejerna frågade om det gick bra med Bengtsfors...

Kvällen har annars varit lugn, skulle egentligen på vinkväll men det hade blivit dubbelbokning och därmed flyttat... rätt skönt ibland när det blir ändrade planer. Det snurrar rätt mycket just nu på jobbet och då behöver man kvällarna att lugna ner sig lite. Träffade förresten en kandidat idag till en tjänst på jobbet som kändes riktigt, riktigt bra. Det blir nog lite nya tongångar från den avdelningen framåt och säkert en och annan förändring också...

Annars finns det ju en del man kan göra för att hålla galenskapen vid liv på jobbet:

* Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha pommes frites till det?
* Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg
* Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud hela dagarna.
* Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn - Rock Olga

Imorgon kommer Fru Ekdahl tillbaka... snor och slem är som bortblåst! Tjohoo!

Ska man.... ska man inte?  //Farmskan "det veliga fruntimret"



Kommentarer
Git

Tjena Rock-Olga!

Du får vara med i programmet "Deal or no deal" = på svenska "vela eller vela inte". Nyfiken på vad du velar om?

Ses i morrn

Git

2009-03-31 @ 21:08:48
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
BloggPilla

Synd att jag inte fick vara med i tävlingen, då kunde jag ju tagit upp min makes sparkonto Bengt Uno Magnus hihi

2009-03-31 @ 21:38:20
Lena

För- och nackdelar. Men jag tycker att man ska våga släppa taget ibland. Jag röstar för ska.

2009-04-01 @ 11:24:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0