Arbetardagen

1 maj - Arbetardagen, parader och protester... och så Broderns födelsedag



Grattis Babe!

Hade en jättetrevlig kväll igår hemma hos Manne. God mat och glatt sällskap... ett tag skrattade jag så mycket så jag fick håll. Det är otroligt skönt att få skratta riktigt ordentligt. Jag och Maken promenerade dit så det blev ju lite vin i glasen också. Maken tyckte också att "jag behövde minsann röra på mig". Har ni hört va??? Så säger man inte (även om jag innerst inne håller med men aldrig skulle erkänna det).

Sov sött och länge i morse innan vi blev väckta av Dottern som ville bli hämtad vid bussen... tur det så vi kom upp i det fina vädret. Bestämde oss för att hämta hem min cykel som av oförklarlig anledning hamnat i Vittskövle... visst är det märkligt att det bara går att cykla på ett håll? Det var likadant när sönerna bodde hemma. Cykla iväg gick jättebra men cykla hem... omöjligt.

- Släpp av mig i Vittskövle så cyklar jag hem, sa jag
- Du!! Då får jag möta dig med syrgas, sa maken
Alltså han har börjat ta sig ton... klick klick!

Men hem kom jag och behövde faktiskt ingen syrgas heller, så det så! Annars har dagen mest bestått av att tvätta, tvätta och tvätta. Snacka om i-landsproblem när man inte har någon tvättmaskin i en vecka. Herregud, man borde skämmas faktiskt. Nu skall jag dock hålla lite kväller, skall bara bädda rent och dammsuga av sen skall jag bara sätta mig med ett glas vin i uterummet och njuta. Det är jag faktiskt värd!

Imorgon kommer sönerna med fjällor... längtar! //Farmskan

PS! Lena... det var så här min ben skulle sett ut... jag sparade till stövlar



Kommentarer
Madde Olsén

Du vet...här i Åhuset (som Tilde kallar det) har vi en heelt ny tvättmaskin, den kunde ni utnyttjat.

Eller kunde Sir Stiffe kastat in några påsar på morgonen så kunde jag kört igång dom.

Livet ska bara vara enkelt;)

2009-05-02 @ 09:12:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0