Blomstershopping

For iväg till Solhaga (världens bästa plantskola / -shop) och handlade hem en massa sommarblommor, plantjord, prydnadsstenar och redskap. Trädgårdsarbetet lockar nu när det är så varmt och skönt ute. Köpte en sån där mackapär som man skall sticka maskrosor med också, för är det något som jag är bra på så är det just det. Så nu har jag suttit på huk hela eftermiddagen och kretat upp dem en och en. Har nog plockat ett antal hundra men tyvärr så är där ju lika många kvar... men, sakta men säkert. Tror jag har träningsvärk imorgon....



Haft byggkillarna här också som hjälpte oss med altandäcket på framsidan. De skall bygga en pergola till mig på baksidan. Ser fram emot att få det färdigt också... sen får vi nog hålla byggkillar borta från oss ett tag. Maken är ruskigt trött på att allt är så "förbannat uppställt". Tvättstugan blir nog klar i veckan som kommer i varje fall så sen kan man ju ta ett ryck där nere och städa undan.

Ikväll skall vi ha lite grillfest, sönerna och "svärdöttrarna" kommer hem samt en kompis till maken så det blir nog en livad kväll. Potatisen är bakad, biffarna ligger i marinad och salladen skall snart hackas. Man behöver inte mer än så en kväll som denna.

Ha en skön lördag och ta det lugnt i trafiken! //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0