Lördagskoll

Nybakade frallor till frukost när jag vaknade... vet att jag är bortskämd men det måste man väl få vara också. Satt länge och läste tidningen och käkade innan det var dags att dra igång med lördagsbestyren (läs: tvätta och städa). Maken for ner i källaren och började måla väggen i tvättstugan med någon sorts sandfärg, och jag startade dammsugaren. Just nu är han helt toppad över att inte kunna få i ordning... han lider ju som ni vet av viss pedanteri min make. Men, jag tror nog att allt skall vara klart på måndag eller tisdag och det skall bli skönt. Blir ruskigt bra och framför allt fräscht och nytt.

Var en runda inne på Intersport och köpte mig lite nya skor. Har ju så förbaskat ont i mina benhinnor så jag kände att jag behövde nog ha lite riktiga skor, inte platta tunna sommarskor. Höll ju på att skrika rakt ut när jag skulle springa på Kastrup till tåget... aj, aj, aj. Två par Nike skor blev det i varje fall, ett par typ jogging och ett par lite mer street typ

      

Hoppas jag kan bli av med värken nu (annars får jag väl ta på mig en mössa...)

Paps & Babs har varit här en stund och fikat och nu har lilla dottern anlänt så det blir en skön kväll. Tellan! Det blir ingen fest ikväll. Maken ville "vänta tills han lärt sig lite mer" om det hela... så tyvärr får jag inte vara vacker ikväll i min långa klänning... buhu! Hoppas kusin Pia kan berätta allt för mig senare...

Fotbollsresultaten för helgen blev som följer: Grabbarna Grus vann överlägset sin hemmamatch mot Vetlanda med 4-0, Madde och hennes Öster förlorade mot topplaget Jitex med 2-4 och Amanda och hennes Växjö FF krossade sina motståndare med hela 7-1.... Resultat man får vara nöjd med. Lill-sonen hamnade dessutom på bild



Git på jobbet har möss inne i huset... Nu, nästan mitt i sommaren. Jag fattar inte att hon vill vara där, jag hade inte klarat av det en timme att veta att det fanns "lösa möss" som sprang omkring. Jag vet helt logiskt att jag är mycket större än dom och därför inte bör vara rädd men det låser sig fullständigt i huvet på mig. Så tyvärr Git... ingen fika inomhus hos dig förrän jakten är över och någon har satt Grönt Ljus på dörren. Idag kommer Fru Ekdahl hem från Turkiet och jag hoppas verkligen att hon haft en skön vecka...

Vet ni... jag känner mig glad och nöjd med livet!! //Farmskan


Kommentarer
Blogg-Pilla

Det är rätt: Va nu lite tacksam haha

2009-05-09 @ 20:48:25
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0