Luktar som en kolmila

Idag hade vi bestämt oss för att grilla korv i "rundningen" utanför jobbet. Detta för att celebrera vår flytt och lite som en kick-start på det nya. Solen har ju visat sig varenda dag nu i flera veckor så det kändes som en väldans bra idé att grilla korv till lunch och bjuda medarbetarna på. Sken solen?? Ja, jo... bitvis men det kom också lite regn. Så typiskt! Man skulle kanske haft regnkläder på sig istället...



Men Git (som visade sig vara en hejare på att grilla och arrangera bricketter) plockade raskt fram paraply och höll över elden. Smart! Ett trevligt jippo trots allt och jag tror det var uppskattat

Några kommentarer:
- Svart eller rå? (Kan säga att det var lite blandad kvalité)
- Va tacksam nu!!
- Kan någon hjälpa mig... jag ser inget för mössan

Annars har det varit en otroligt hektisk dag idag, massor av folk som har ringt in. Har förmodligen suttit hemma och kommit på att de skall deklarera och behöver uppgifter. Hoppas det blir lugnare imorgon...

Har precis kommit hem från en trevlig kväll på restaurang Rose Garden. Var där och firade en gammal arbetskompis ifrån Ifö-tiden. Jag och Ullstorps-Torgny bjöd henne eftersom hon fyllt jämnt... mycket trevligt och vansinnigt god mat. Rundade av buffén med lite glass, friterad banan och sirap på det. Säkert inget socker alls i det... Nu sitter man här och känner sig som en spärrballong och våndas över att man inte packat inför Tysklandsresan imorgon. Men natten är ung och jag kan sova på planet imorgon.

Pussar //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0