Messersmitt? Moi?

Än en gång har Farmskan visat sig vara något av en guru... vill man veta i förväg vad som skall hända och var man skall satsa sina pengar så läser man helt enkelt bloggen. Den 22 februari... för snart 3 månader sen, så skrev jag på bloggen vem som skulle vinna schlagerfestivalen. Blev det så?? Jajamen! Det är jobbigt att ha rätt alltid...

Men grattis som tusan till Norge som dessutom har nationaldag idag!

Själv var jag och maken samt Manne och hennes bror på kompisfest i parken igår och maken förvånade alla (mest sig själv tror jag) med att dansa väldigt flitigt. När han dessutom gick upp på gammeldansmedleyt då trodde jag att han mist förståndet. Valsade runt med Sanna E så snabbt så han till slut föll... rätt på sin finger som idag är rätt blå och jättekrokig. Fast igår tror jag inte han kände någonting... han var rätt glad i hatten när vi åkte hem. Det förstår man också när man i förmiddags hittade en halv flaska rödvin liggandes i bagaget... Detta, mina vänner, hade aldrig hänt om maken varit nykter! Han fick ju själv en smärre chock när jag berättade det för honom sen... rätt roligt faktiskt!

Jag, dottern och kompisen Lena har haft en skön liten utflykt i sommarsolen upp till Humlelyckan. Ett mycket trevligt ställe som serverar både god mat, fika och snygga inredningsdetaljer. Ska se om vi inte skall kunna locka med oss Paps & Babs dit på en söndagsutflykt. Själv köpte jag med mig aprikosmaräng-kakor till kaffet ikväll... mumma!!
Inte så mycket kalorier i det väl Git? Mest ägg ju...

   

På vägen hem kliade det lite under Lenas sönderbrända fötter och när hon böjde sig ner för att klia sprack förmodligen någon äcklig blåsa så det bara rann ut sårvätska på gummimattan...
- Ser nästan ut som jag har kräkt...
- Ja, det hade fasen varit bättre...
Det är verkligen jättesynd om henne men det är ännu mer synd om mig eftersom jag tycker det är så läbbigt med såna här grejer. Manne däremot var helt uppe i det igår och ville tvunget kika och se hur det såg ut... men hallå! Det är bara jätteäckligt!

Det är tur att där är andra delar av Lena man kan tycka om....
//Farmskan


Kommentarer
Git

Du är också duktig och har karaktär om du vill. skippa marängen ikväll (massor med socker i), och ta lite turkisk yoghurt en skvätt grädde och varma sockerfria hallon, blanda. Det är jättegott! Och det mättar dessutom!

Kram

2009-05-17 @ 17:38:39
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Lena

Hoppas verkligen att du INTE skippade marängen. Den var ju supergod.

Ja, det är verkligen synd om dej, stackars lilla hysteriska Åsa, som fick ut stora trädgårdsslangen för att spola av gummimattan...

Kram från din (trots allt) kompis.

2009-05-18 @ 06:21:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0