Gensare levererad

Har haft en jätteskön helg hos Modern i Göteborg. Igår tog vi på oss bra skor och vassa armbågar och gav oss ut bland en hel hoper andra som också skulle julshoppa. Hittade en hel del roliga saker som vi shoppade loss på (men inte så mycket julklappar dock... hmmm). Men det hinns väl med det också hoppas jag.

Käkade gott på en italiensk krog i stan innan vi sen styrde kosan mot Liseberg och julmarknaden. Även där otroligt mycket folk men bra väder och lite glögg innanför västen gjorde att man ändå kunde njuta av det hela. Tryckte i mig en hel påse med brända mandlar... kanon bra verkligen! Väl hemma hos modern igen så var det skönt att ta av sig de (visade det sig!) inte alltför bra skorna och hälla upp en god kopp kaffe.

Slötittade lite på TV och dansbandskampen... jag kommer aldrig mer att titta på det programmet. Om svenska folket kan rösta fram Torgny Melins efter gårdagens katostrafala framträdande då får det helt enkelt vara. Aldrig mer, säger aldrig mer skall jag se eländet.

Gick upp så vi kom iväg hemåt i hyfsad tid. Lite hemlängtan hade man allt ändå... det är ju så mycket man skall hinna göra hela tiden. Maken drog igång dammsugaren och jag fixade med adventsljusen. For också ner till farmor Signe en stund och levererade två stycken gensare. Hon blev jätteglad och provade genast. Stod och beundrade sig själv framför spegeln...
- Mycket snyggt... passar bra till mitt hår

Hon är för söt! De hade ätit julbord idag så hon var så mallig för det. Lite vemodig kände jag mig när vi satt där och pratade... började nämligen tänka på hennes goda köttbullar som man aldrig mer kommer att få smaka. Fy, där går verkligen en riktig tradition och epok i graven. Farmors köttbullar var fantastiska!



Nu ikväll har Rita och Nisse varit här en sväng och vi käkade faktiskt hämtpizza. Händer inte alltför ofta i det Färmska hemmet så det var riktigt gott. En kopp kaffe på det så nu kallar soffan... Kom hit! Kom hit! Ja, ja... jag kommer!

Kom ihåg: Money can't buy you love!  //Farmskan


Kommentarer
Git

Gott med Pizza ibland. Det gjorde vi också i fredags. Låter som en härlig helg i Göteborg.

Vi ses på tisdag.

kram

2009-11-29 @ 19:52:09
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Elin

Ja herre min ge som man saknar dom kottbullarna! varldens basta. kul att hora ni hade en bra helg :) <3

2009-11-30 @ 05:37:23
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
Lena

Dansbandskampen - goodbye för mej också. Det går fetbort nu!!

Livet går vidare ...

kram

2009-11-30 @ 09:24:34
Anonym

Bara 23 dagar kvar till Julafton!!



Detta firar vi med en tävling i min blogg där vinsten är en sprillans ny MOBILTELEFON!



MVH Elin - Julbloggen ♥

http://julaftonsmorgon.blogg.se

2009-11-30 @ 13:35:03
Curre

Jag måste få säga, att vi i den här familjen har precis samma uppfattning som du, beträffande Dansbandskampen. Vi hatar Torgny Melins. Skall vi bilda klubben "Hata Torgny Melins"?

Ha de

C+I

2009-11-30 @ 19:21:24
grahnskans

tänkte på det här med traditioner...

gör som jag gör, fast det är inte köttbullar, utan mormors hemmagjorda leverkorv.

mormor kommer hit på fredag, så då ska hon och min moster och jag göra leverkorv



ett litet tips bara bjud hem farmor

2009-12-01 @ 09:05:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0