Shopoholic

Lördag eftermiddag och magen börjar så smått kurra efter mat. Annars har den varit förhållandevis tyst efter den massa mat jag vräkte i mig igår. Vi var ju på fest hos Pilla och Mange hela pendlarbilen med respektive. Riktigt trevligt och mycket skratt... jag menar där finns ju historier och ta av om man så säger. Festen var ju egentligen en gravölsfest eftersom pendlarbilen nu inte längre kommer att finnas. I varje fall inte i den konstellationen.

Vi kommer att sakna pojkarna och deras egenheter. Alla Jontes ord och uttryck.
Spekelum, Tennsoldater, Torrsim, Backstick...

Pilla hade fixat exotisk planka och gjort jättegod efterrätt, musikquiz och kaffe på det och sen var kvällen gången. Själv hade jag satt ihop en frågesport om djur (ni vet mina små funderingar...). Hur länge lever en korp? Hur sover älgen? Föds sniglar med hus? Tur det finns google när man är så nyfiken som jag på djurlivet.

Jag har ett missbruk... inget som gör att jag mår dåligt eller så utan snarare att vi snart måste bygga om och skaffa fler garderober. Jag är en shopoholic. Jag erkänner. Lägger mig platt... Idag var det dags igen. Kusin Pia och jag möttes i ottan för vår månatliga thaimassage. Otroligt välbehövligt för Farmskans del... man riktigt kände hur stressen försvann ur kroppen. Efteråt satt vi och tog en frukost på Fenix och snackade lite skit... sen en runda på stan. Jag hittade sjukt mycket snygga kläder!!! Byxor, tunikor, klänningar, tights... och jag köpte i stort sett alltihopa. Var riktigt sugen på en kofta med men lät (tyvärr så här nu efteråt) den hänga kvar.

Och nu sitter jag då här och funderar över var i helskotta jag skall förvara dessa kläder. Garderoberna är fulla och där går inte in en galge till. Får väl bli en utrensning av sånt jag inte använt på ett tag.

Idag är det hjulbytarhelg för maken och lite biltvätt på det. Jag står för markservice och matlagning... de sanna könsrollerna! Blir en lugn kväll framför TV:n

Saknar alla barnen... //Farmskan



Kommentarer
Din Morbror med Fru

Äntligen får vi oxså något extra i våra magar här i Byn. Idrottsföreningen har Fest med Dans, och det passadet oss att kunna vara med, annars så står vi här och lagar vår mat själv varenda gång man läser din sida och blir hungrig.

2009-11-14 @ 17:01:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0