Smart kommunikation

Idag har jag och Malin varit i Malmö på en inspirationsdag om kommunikation. Eftersom det hela startade med lunch så blev det åtminstone lite längre sömn i morse än vanligt. Satt och renskrev lite utvecklingssamtal, en jättebra sak att jobba med hemma.

Dagen var riktigt bra och vi fick några guldkorn med oss hem. Det finns så mycket att göra!!! Att just kommunikation är svårt det visste vi ju sen innan, det är det som jag tror alla behöver bli bättre på. Jag, du, företag, myndigheter med flera. Man tror att man säger saker så att inget kan misstolkas men tro mig... det kan man alltid. Att mottagaren förstått vad du sagt och dessutom tolkat det på det sätt du ville att ditt budskap skulle tolkas på är svårare än svårt. På jobbet kallar vi det att "synka sepparna"... att verkligen dubbelkolla så att ni är överens om det som just sagts. Kommunikation är varje företags största utmaning



Imorgon är det fredag och eftersom jag tillhör kategorin överst i bilden så kommer jag förmodligen att ligga just så utslagen i soffan... Eller nej förresten, grabbarna kommer hem och har dessutom kompisar med sig och sen kommer Paps & Babs och svärföräldrarna också. Så det blir till att hålla sig vaken. Har beställt smörgåstårta för första gången i mitt liv... det trodde ni inte va? Tantvarning...

Fru Ekdahl åkte till Rom idag på en långweekend. Så gott det hade varit!
//Farmskan


Kommentarer
Anonym

Jasså dom ska GRATTA FARMSKAN eller MORSAN då! KRAM o GRATTIS i förskott om jag skulle glömma DAGEN! P.S Tack för koftorna oxå KANON!

2009-11-19 @ 20:16:41
Git

Det låter som om någon fyller år till helgen, eller är det rentav i morgon?

Kram

2009-11-19 @ 21:33:38
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Elin

Idag ar en sadan dag dar jag inget hellre vill vara hemma med er... Jag ar sa trott :'(

2009-11-20 @ 00:01:35
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0