Spökhelgen är över

Sov länge i söndags morse och hade en god frukost ihop med Modern innan hon skulle bege sig tillbaka till Götet. Samma Göte som det igår spelades allsvensk fotbollsfinal i, mellan AIK och IFK Göteborg. Eftersom vi har en sån riktig fotbollsnörd numera på jobbet som dessutom är en djupt trogen AIK-are så var det inte utan att man lyssnade med visst intresse på radion. 2-1 till AIK och därmed SM-guld! Så glad han var när han dök upp i morse helt svart i ansiktet... spontana applåder fick han också.

Annars var söndagen en "hälsa-på-släktingar" dag som man ibland bara måste göra för att samvetet är helt fullt. Först en fika hos svärföräldrarna i Fjälkinge sen en snabb runda på Eko-hallen innan vi for ner till farmor och lämnade av lite grejer. Hon är sån kung där nere nu... häftigt och se. Väl hemma sen på kvällen gjorde vi lite mat för att trycka ner alla kakorna med och sen såg vi filmen Änglar och Demoner... rekommenderas!

Och så blev det hastigt måndag igen och dagen har bara rullat förbi, man hinner inte blinka förrän det är dags att köra hem igen. Mörkt, grått och regnigt idag så det var inte en av de dagarna man älskar med att pendla precis. Dagens roligaste var när kollegan bredvid fick ett samtal. Efter en stund frågar han försynt
- Ursäkta, vem är det jag talar med?
Det visade sig vara hans sambo... tror han får det lite tufft ikväll.

Fick förresten en bild av stora dottern som färgat håret mörkt. Snyggt gumman!



Vem mannen i bakgrunden är förtäljde inte historien... men jag hoppas att de möttes på en Halloween-fest (*ler*). En annan bild som jag har haft väldigt kul åt igår är denna...



Älskaren blir tagen på bar gärning och flyr ut på en ventilationstrumma... den arge maken står sedan och skriker åt honom från balkongen. Min helt naturliga nästa fråga blir

Och sen då?? HJÄLP mig ner!!  //Farmskan





Kommentarer
Git

Alltså vilket garv jag la upp, "vem talar jag med?", hörde han inte att det var sambon...den var riktigt bra!!

kram

2009-11-02 @ 19:23:29
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0