23 timmar kvar

Att ställa klockan att ringa 7 en lördagsmorgon är normalt sett ingen glädje, men igår så var det dags för min och kusin Pias månatliga thaimassage så då studsar man lätt upp. Den lilla hårdhänta har numera även tagit hit sin syster så denna gången kunde vi ta samma tid. Helt otroligt så många onda punkter den kvinnan hittar... och att höra hur det knakar är lite som att höra Anna Anka tugga kyckligbrosk. Fast skönare!

Efterår tog vi oss en god fika och några varv på stan. Hittade en mönstrad tunika (nähä!? nr 47 i samlingen då eller...) och en snygg kofta. Nya kalsonger till maken fick det också investeras i eftersom jag tvättat dom gamla ihop med röda handukar... smart så det förslår. En snabb lunch hos Paps & Babs. Hon hjälpte mig sy upp mina nya byxor och jag hjälpte dem att fixa back-up på datorns alla bilder. Kliar du min rygg så kliar jag din... (*ler*)

Väl hemma igen stod maken och förberedde kvällens mat till 13 stycken tjejer. Här skulle det bli avskedsfest för dottern. Vi valde att fly fältet faktiskt för det blir rätt högljutt kackel med så många tjejer... Manne hade varit hygglo och lämnat nyckel till sin lägenhet så där satt vi och såg på TV och kelade med katten.

Strax efter 11 ringde dottern, nu var de på gång ut på stan och undrade om vi kunde sätta in några hundra så hon hade till taxi hem. Javisst... gör det när vi kommer hem. Väl hemma fick vi först ägna en timme åt att städa. Precis allting stod kvar framme, mat, tårta, chips, glas, tallrikar och en massa annat... Bara föra ut stolen, resa sig upp och gå... Ja, ja det är förmodligen en av alla de saker man ändå kommer att sakna nu när hon försvinner.



Klockan 02.11 ringer sen telefonen (som vi inte hittar...) och Dottern frågar om vi kan hämta dom i stan klockan halv fyra. Då kommer frågorna som man nog aldrig får svar på:
1. Varför ringer du nu då? Skall vi sitta typ uppe i en timme mitt i natten och invänta att vi kan köra till stan, eller skall vi försöka somna om?
2. Vad hände med taxipengarna som vi satte in för just denna orsak?

23 timmar kvar till hon åker... det blir tomt, tyst och framförallt tråkigare
//Farmskan



Kommentarer
Blogg-Pilla

haha du curlar ju värre än mig. Då gick vi nog om varandra på thaimassagen:)

2009-10-18 @ 20:52:56
madde

haha det är elin till det :)



användarnamn till bloggen: madde

Lösenord: Hanson

2009-10-18 @ 22:21:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0