Bakfyllemat

Storm idag också... dock utan regn från sidan utan sol, så maken har befunnit sig ute sen frukost. Själv är jag seg (=va?! är jag inte 20 år längre?) efter gårdagens Oktoberfest på Yllan. Och då är jag inte seg efter för mycket öl utan helt enkelt den sena timmen. Tantvarning på den!

Tantvarning var det dock inte på en del tjejer (damer?) som iklädda genomskinliga linnen och höga stövlar åmade sig på dansgolvet, eller damen iklädd en textil-discokula som skulle gjort varje DJ helt lyrisk. Det är inte utan att man känner sig som präktiga Märta vid jämförelsen med dessa uppenbarelser.

En trevlig kväll hade vi i varje fall. Först lite förfest med vin, whiskey och snacks och sen umpa bumpa så det stod härliga till. Sauerkraut och bratwurst och öl i mängder gjorde ju sitt till givetvis. Maken var uppe och imponerade på dansgolvet med sin rumpdans och själv både buggade och foxtrottade jag... så Ja, jag är seg idag. Man har ju inte världens bästa kondition heller. Jag borde verkligen träna någonting... vad som helst är bättre än den icke-träning som jag utför just nu. Men varenda gång jag tänker tanken så ser jag detta framför mig...



Jag är inte byggd för träning!

Idag står världens bästa dagen efter mat på matsedeln... spagetti och köttfärssås. And by the way... katten är tebax, så nu kan jag med gott samvete lämna tillbaka nyckeln till min "Upp över öronen-förälskade" kompis Manne.

Varje gång jag ser dig är det som om allting stannar till
Och jag vet inte varför

//Farmskan

PS! Tack taxi-Elin för skjutsen av oss galna gamlingar i natt!


Kommentarer
Kusin P

Kvällens höjdpunkt var väl ändå när disco kulan gick ner i spagat!

2009-10-05 @ 08:09:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0