Heja kommunen

GRATTIS PAPS!!! 70 år idag... hoppas ni har det helt underbart i Arild



Fy fasen vilket skitväder. Regn och blåst från sidan... typisk skånsk höstdag! Maken och jag sitter uppkrupna med korsord och bok i varsin soffhörna. Han, frustrerad över att inte kunna springa en mil eller jobba ute och jag bara njuter av att slippa göra någonting. Skall dock ta mig i kragen och slänga i en tvätt och sen väntar duschen.

Passar katten Loppis denna helgen och i fredags när jag skulle ge henne lite mat så passade hon på att sticka ut. Tror ni hon visat sig sen dess? Nej... Och nu är jag skitorolig för att hon skall frysa när det är så dåligt väder och kallt om nätterna. Har varit där uppe och kallat på henne i ett par omgångar men hon lyser med sin frånvaro.
- Hon kommer när hon blir hungrig, säger dottern... eller så fångar hon en mus
Och det mina vänner, är precis det jag är rädd för. Att det skall ligga en äcklig mus på trappan nästa gång jag kommer dit. Men, men... jag får väl överleva det också.

I morgonens tidning stod följande att läsa:
En traktor kör förbi. Sedan får du en räkning i brevlådan. Just nu tvångsklipper
kommunen ett hundratal villaägares häckar för att höja trafiksäkerheten.

Till ovanstående text presenteras några bilder (Bilder: Annica Jönsson, Kristianstadbladet)

  

De har alltså först gått ut och bett folk klippa sina häckar och har man inte gjort det så kommer kommunen (utan att fråga först) och kör med stora häcksaxen... Så jäkla glad villaägaren kommer att bli över resultatet... ha ha ha!! Tur man har en make som fixar sånt där, han hade brutit ihop om det hade hänt här hemma.

Ikväll... lederhosen på! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0