Helsingborg och möte

Samtalet kom kvart över 3 i natt från Dottern att hon var framme i New York och inkvarterad på skolan. Allt hade gått bra och hon hade hittat tre andra tjejer som också skulle dit redan på Kastrup vilket säkert gjorde det hela lite enklare.
- Hur var Island frågade jag?
- Jo, häftigt... bara lera, snötoppar och rök
- Och New York då? Var det häftigt att flyga in på kvällen?
- Ja, det är så himla stort. Vi blev hämtade med buss av en liten gubbe som sa "Hello"
Hon är för rolig med sina kommentarer

Idag var det annars tillbaka till verkligheten och jobbet efter min mini-långhelg. Dagen har inneburit ett möte i Helsingborg på systerbolaget tillsammans med bland annat Ullstorparen. Efter uträttat värv passerade jag igenom hela Väla shoppingcenter utan att köpa så mycket som en strumpa. Bra jobbat Farmskan! Jag kände på en skinnjacka, men det var också allt.

I bilen hem fick Ullstorparen ett samtal hemifrån. Någon ville se på film... och jag är så tacksam att jag fick uppleva detta samtal för det fick mig att inse att jag inte är den enda på jorden som hatar fjärrkontroller.



- Står det play i rutan?
- Har du tryckt på grunkan som står under TV:n?
- Den gröna stora knappen där det står HDMI...
- Den lilla svarta knappen där jag tror att det står Source...
- Har ni tryckt på den svarta triangeln?

Märk väl att han pratade med sin fru och inte med något barn på 2 år... Väl hemma igen stod hans fru uppflugen på en byggnadsställning och målade.

- Fick ni igång filmen?
- Nej, jag la ner det... hur svårt skall det egentligen vara att se på film?

Tänk, den frågan har jag ställt mig många gånger!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0