Jobbiga avsked...

Måndag och semester hela dagen... semester för att idag var det dags att lämna Dottern på Kastrup för hennes resa till USA och jobb som au-pair. Lika bra att säga det direkt, jag är inte bra på avsked. Jag är så lättrörd så hälften kunde vara nog. Bölar för allt som är det minsta lilla känsligt... fast sorg är väl också kärlek??



Vi var uppe och käkade gemensam frukost och fick också besök av grannkompisen Toja. Mycket trevligt. Allt var packat och klart och lastades in i bilen runt halv 10. Väskan vägde exakt 19,3 kg vilket är så nära den tillåtna gränsen man kan komma, däremot blev handbagaget något tungt (*ler*). En sista lång kram av grannen (och lite tårar...) och sen bar det av mot Köpenhamn.



Allt flöt på smärtfritt och incheckningen gick snabbt. En gemensam fika på smörrebröd och dricka i lugn och ro hann vi också med. Sen gick vi långsamt bort mot säkerhetskontrollen.

- Vi låtsas att det bara är en vecka du skall vara borta, då blir det enklare

Men det blir inte enklare... man bölar likt förbannat. Men nu är hon iväg, andra dottern som ger sig ut i världen på äventyr. Nu blir det till att planera in lite resor framöver... både USA och Madeira skall besökas. Hoppas du får ett fantastiskt år hjärtat! Här kommer din egen sång sjungen av Tommy Körberg och BAO, dina favoriter



Pussar! //Farmskan (och Pappa)

PS! En stor, stor bamsekram även till dig Rita. Tänker på dig!!!!!!!!


Kommentarer
toja

halleda vad jag har gråtit idag. Jag är nog lika lättrörd som dig åsa!

2009-10-19 @ 22:13:23
en elin-halsning fran USA

nu sitter jag har, efter en sjukt lang dag. gick upp kl.6.30, gick pa frukost kl.7.30 och borjade forsta lektionen kvart over 8 och hade sista lektionen till kl.18 LAGOM SLETEN. och pa det skulle vi pa en sing-along traff med alla de andra aupairerna, vi skulle vara lite kulturiska sa vi sjung och dansade sma grodorna alla svenskar :) och de andra landerna gjorde nagot. riktigt kul. annars luktar jag svett och saknar en riktig sang! efter lektionen idag fick jag en lapp dar det stod att det vantade en present till mig och da hade paul och jennifer kopt new york trippen till mig och en liten korg med annat smatt och gatt, sa snallt! nu ska jag snart duscha och hoppa upp i vaningssangen och sova lite. hors snart <3, saknar er massor.

2009-10-21 @ 02:27:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0