Pipigare än vanligt

Hur kul är det att vakna med huvudvärk?? Inte kul alls faktiskt. När klockan ringde var jag helt igenmurad i ögonen och det gick helt enkelt inte att öppna dem. Att det sen är mörkt och trist ute gör ju inte saken lättare precis heller. Den där huvudvärken har jag sen burit med mig hela dagen så jag har varit pipigare än vanligt.

Idag fick vi reda på resultatet på medarbetarenkäten... för mig den roligaste dagen på hela året. Jag älskar ju att få reda på vad folk tycker och tänker om oss, om mig, sin närmsta chef, sina arbetsuppgifter etc. Sen hade jag väl i och för sig önskat att alla tog chansen att fylla i den, men det är kanske en önskedröm. Resultatet då?? Jo, där är att jobba på även framåt och det är ju det som är så spännande.

Vi har ett uttryck på jobbet som heter "Dare to be different" och meningen är att man skall våga tänka annorlunda och nytt. På det temat ordnades en tävling där man fick skicka in ett foto på om man jag gjort annorlunda saker under sommaren. En hel del bra bidrag kom in, bland annat när Lidingö-Tompa satt på ett hustak i Stockholm och såg på Bruce Springsteen, någon som hoppade bungy-jump etc. Men så var där också ett något udda inslag...

På en hedrande 9:e plats... Mulle städar sin arbetsplats... Ha ha ha

Imorgon skall vi flytta farmor Signe, 98 år, till "himmet", något hon ser fram emot jättemycket. Det är en tant som vågar vara annorlunda. När hon skulle välja ut vilka möbler hon skulle ha med sig så frågade Paps om bokhyllan
- Nej, den är skitful... jag har aldrig tyckt om den

Härligt Signe... världens bästa farmor!  //Farmskan

Till kusin P: Storleken har ingen betydelse... eller är det en skröna???


Kommentarer
Kusin P

Som det sägs......det gör gott dit det kommer oavsett storleken! Ses i em!

2009-10-28 @ 08:42:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0