Start och stopp

Halloween och jag bjuder på en bild ifrån USA och dotterns halloweendräkt:



The way you make me feel....

Maken har installerat en digitalbox till farmor Signes TV på ålderdomshemmet. Man kan ju tycka att det hade varit enklare om de haft en centralt placerad box istället men så var inte fallet. Farmor Signe, 98 år, skall alltså nu lära sig hur man hanterar två olika fjärrkontroller och helst också i vilken ordning...

Och Nej, det är inte lätt. Det är inte lätt för mig heller... jag svär varenda gång jag skall starta en DVD eller ladda min Ipod... jag är inte bra på det. Och farmor är verkligen inte en talang hon heller. Jag klistrade små klisterlappar på kontrollerna med START och STOPP och sen svartmålade jag kanalknapparna.

- Nu trycker du först på start för att starta TV:n. Sen byter du kontroll och väljer kanal
- Men jag behöver inte den kontrollen, den hade jag inte innan
- Nej, men nu behöver du den... tryck först här och sen byter du
- Räcker det inte att trycka på 1:an
- Nej... lyssna nu.... (och så tog vi en runda igen)

Undrar om hon har sett någon TV ikväll??  //Farmskan


Kommentarer
Anonym

Stackaren! Tycker synd om

henne!KRAM.



2009-10-31 @ 23:37:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0