Lugnt och sansat

Det är otroligt skönt när man vaknar till runt kvart över fem på morgonen och efter en stund inser att det är lördag och man inte behöver gå upp. Så gott man somnar om!! Klev upp vid halv nio bara för att upptäcka att den här lilla manicken var back in business...

Blev helt tokig... (jag vet att det är helt irrationellt, men det blir jag) och for ut och tryckte ner högen i gången och sen släptade jag dit en gigantisk sten och la över hålet. Hoppas han slår pannan i rejält!

Maken och grannen for iväg med stora släpet för att köpa stolpar och bräder till sitt planerade bygge, själv tog jag det lugnt och avverkade ett antal sidor i min nya bok "Hypnotisören". Faktiskt riktigt bra bok även om den var lite trögstartad. Hade också lovat Paps & Babs att jag skulle se om jag kunde hjälpa honom med att ladda in bilder från kameran men där gick jag bet. Den ville inte alls starta igång det hela... tror det är ett fel på kabeln. Får väl se om han får något bra besked i affären imorgon. Sorry Paps!

De visade också stolt upp sin nya bil... en Kia Ceed. Mycket snygg!



Det är så jäkla tyst här hemma... ingen hund, inga barn. Efter maten tog vi en snabb och hyfsat lång power-walk och nu blir det snart lite te och en kvällsmacka (nybakat knäckebröd för Farmskan). Men det är väl såhär det kommer att bli nu när vi är gamla och barnen utflugna... bara att vänja sig. Imorgon får det dock bli lite höströjning i trädgården och kanske också en mullvadsjakt (*ler*)

Växjö BK - Vetlanda FF   1-0
Bägge sönerna på plan och nu är det riktigt spännande i tabellen. Hoppas att Sverige kan göra likadant och slå Ungern ikväll.

Forza Sweden!  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0