Proppfri

Gav mig på den där Revaxören i alla fall. Lill-dottern hjälpte mig att hälla i skiten (förlåt, dropparna) i örat och sen en stor bit fetvadd på det. Kröp sen till sängs. Jag kan säga att det var inte mycket jag hörde på det örat sen. Väckarklockan stod länge och vrålade innan jag kunde lokalisera det i morse. Men upp kom jag och maken hjälpte mig att spola örat... och vips!!! Hörseln är tillbaka och proppen är borta! Ett mirakel

Det enda problemet är att det andra örat nu inte känns lika bra så jag skall fakiskt ta och köra en rengöring på det ikväll. Kan man bli beroende av Revaxör??

En stressig och mötesfylld dag... så stressad att där faktiskt inte fanns plats för någon lunch. Klämde i mig två stycken av mina hemlagade knäckebröd och det gick ju bra... ett tag. Var ordentligt hungrig nu i eftermiddags så jag ringde pizzerian och beställde:

- Hej, jag skulle vilja ha en lövbiff med mycket bearnaisesås
- Sa du lövbiff eller biffstek??
- Lövbiff... vad ingår till den?
- 20 minuter
- Nej, stopp... vad ingår till den. Jag vill nämligen bara ha sallad
- OK... 20 minuter

Efter två minuter ringer killen upp min mobil

- Hej, det var från restaurangen
- Eehh, jaha?
- Vi har bara lövbiff som är ihoprullad med lök och svamp
- Jaha... men då tar jag en biffstek i stället
- OK, 20 minuter

Hungrig som en varg hämtar jag min låda och kör hem och vräker upp den.
I lådan ligger en lövbiff, stor som ett dasslock. Var gick det fel??

Nåja... mätt och belåten skall jag ge mig i kast med lite jobb. Maken har full musikshow i källaren så det blir till att stänga dörren om sig. Blir jag för trött på dem kan jag ju alltid börja planera min framtid... jag och fru Ekdahl skall öppna en "lust-butik" i deras affärslokal...

Ja, det hade väl varit nåt!  //Farmskan

PS! Många kramar och uppmuntran till dig Pilla!!!


Kommentarer
Sassa

Va skönt att du fick väck dé så ta du dé andra oxå så blir det riktigt bra! Ses på måndag hoppas jag! KRAMIS.

2009-09-03 @ 12:09:47
Mamma

Konstigt. Jag har varit hos doktorn idag och fått hjälp med mina öron. Massor av skit i dom. Nu hör även jag/Kram

2009-09-03 @ 16:02:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0