Var ska vi sova inatt?

Hej hopp... har inte gått och fått svininfluensan om ni trodde det (peppar, peppar) utan jag har helt enkelt haft fullt upp med kvällsaktiviteter och därför inte hunnit / orkat / kunnat skriva. Men nu är jag här och skall sammanfatta två riktigt bra dagar och en lite "annorlunda" kväll.

Onsdagkvällen var ju vikt för deltagande på makens Sir Väs-möte. Det är ju inte så vanligt förekommande att damer får följa med så då får man väl passa på tänkte jag. Att de dessutom ansträngt sig och gjort en aktivitet till oss damer (= 20% på Scorett + lite mingelmat och dricka) drog ju givetvis också. Så till signaturen Who Knows (som jag nu tror I know)... japp, det blev inköp av stövlar och lite accessoarer. Kvällen för övrigt kan jag sen inte yppa för mycket om för då måste maken döda mig men... det är inte nödvändigt att följa med alltför många gånger om jag uttrycker mig så.

Efter en hektisk torsdag så samlades vi ett gäng inne på A-huset och kockade lite och drack vin. Otroligt trevligt och roliga lekar (tack, Pilla, dig kan man lita på). Hade dock missbedömt rätt rejält i mitt inköp av råvaror vilket gjorde att vi fick gigantiskt mycket mat över. Detta dealade vi dock bort till personalen som jobbade på A-huset mot att de tog disken... ha ha ha.



När kvällen började närma sig sitt slut så fick jag och Johanna skjuts upp till våra lånelägenheter där vi skulle övernatta. Ja, jag i varje fall visade det sig eftersom Johanna glömt att hämta ut nyckeln. Lite panik blev det sen huruvida hon skulle skjutsas hem, sova på hotellet eller hos Git. Under tiden detta utreddes spelades följande låt på radion... "Var ska vi sova inatt..." Jag menar, vad är oddsen för det?? Typ 1000 gånger pengarna.

Jag somnade dock sött på min kudde och vaknade pigg och utvilad till en strategidag för hela min grupp. En riktigt bra dag tyckte jag att det blev. Alla bjöd till och vi hade bra diskussioner och målet som jag satt upp för dagen, att vi skulle komma fram till samsyn om vart vi skall lägga vårt fokus under 2010, uppfylldes också. Tack till alla ni som bidrog till att dagen blev bra... även om jag tyckte att Flickan borde fått en lägenhet (*ler*)

Och nu... hemma igen och skall snart äta lite hämte-mat. På golvet i arbetsrummet står två full kartonger och två kassar med skitsnygga märkeskläder som min kompis varit och lämnat här. 89 plagg allt som allt... behöver kanske skaffa mig en större garderob?? Hmmm... Snacka om att jag är bortskämd!

Idag känner jag mig GLAD!!  //Farmskan


Kommentarer
Anonym

OJ nu skulle jag villa va Åsa Fehrm! Kramis!

2009-09-11 @ 20:27:56
Git

Tack för en välorganiserad dag! Du gav oss förutsättningarna.

Sen blir jag allt väldigt avundsjuk på dina kartonger, varför stod de inte hemma hos mig när jag kom hem idag?

kram

2009-09-11 @ 21:46:16
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Blogg-Pilla

Tack för en trevlig kväll och superbra dag. Får du inte plats med allt så kan du dumpa lite här. Önskar dig grattis på namnsdagen (eller är det i morgona, haha) Kram

2009-09-12 @ 13:18:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0