Ålderstecken

Jag och maken konstaterade i morse att nu börjar vi verkligen samla på ålderstecken.
* Man vaknar tidigt även när det är helg
* Håren som tidigare satt på huvudet återfinns numera i näsan
* Den kvinnliga mustaschen blir inte mindre diskret vartefter dagarna går
* Barnen har hus och odlar egna trädgårdsland
* Man kan inte läsa bokstäver mindre än rubrikstil
* Sex är inte lika viktigt som var man förlagt sina glasögon...



Men samtidigt... jag är glad att jag inte är tonåring!!

Idag har vi annars haft en härlig söndag där vi fått en hel del gjort. Maken har varit i trädgården och slagits med en stubbe och jag har städat, det mycket behövliga, huset både uppe och nere. Kändes som om det var mycket längesen jag städade ordentligt... men nu är det gjort. Man borde kanske skaffa sig en städerska... hmmm?! Passa på att utnyttja Rut-avdraget medan det ännu finns. Fönsterputsaren skall i varje fall få sig ett samtal i veckan har jag bestämt mig för.

Stor-sonen har varit hemma en sväng i eftermiddags och bytt sina däck. Även om det bara blir en liten stund så är det skönt att få ha honom här. Nu, en skiva av mitt nybakade bröd (jajamen!!) och ett avsnitt av 2 1/2 män.

Låt inte någons skugga dölja dig för solen!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0