Doodie-call var är ni??

12,5 timmes sömn trodde man ju skulle göra susen på jetlagen, och visst... det gjorde den väl också för vi var otroligt pigga hela lördagen (och lördag natten...). Sista gången jag kollade på klockan så var hon tio i två och då fick jag panik. Har sovit skitdåligt och tvingade mig upp strax efter halv nio så nu hoppas jag verkligen att jag kan somna ikväll för imorgon börjar vardagen och jobbet igen. Gaaahhh!!

Lördagen fick vi köra och handla för det var totalt tomt i kylen, som tur var hade Babsan rullat köttbullar så vi hade något att stoppa i magen när vi kom upp i varje fall. Vi tog också en sväng inom Yllan och Hus&Hem-mässan. De hade besök av Simon och Thomas



De visade upp bilder på, i deras tycke, fula hem och typiska tråkiga inredningar á la Sverige. Det var inte utan att man skrattade. De dissade vita väggar, fondtapeter, latte-toner och avskalade rum med endast en liten färgklick i allt det vita. Herregud... det är ju så alla svenska hem ser ut nu för tiden. Tur jag har mitt färgglada vardagsrum (*ler*). De förordade röda väggar för då blev foton och bilder så snygga... nja, men färg är väl aldrig fel.

Idag har jag fortsatt med tvätten men också hunnit med att klippa ner allt ris i trädgården. Fy bubblan vad mycket ris vi hade! Men det är skönt när det är gjort och vädret var ju faktiskt hyggligt... nu är det bara ryggen som protesterar efter allt böjande. Vet egentligen inte om jag är gjord för kroppsarbete, verkar inte som jag är rätt ihopasatt för just det. Hade jag nu bott i Amerika så hade jag förmodligen bara ringt Doodie-call och bett dem komma och fixa det, men se det gör man inte här... nä, en massage på det istället så blir man som ny igen.

Har också hunnit med en kort visit hos farmor Signe. Hon hade ju varit lite orolig nu när vi var iväg så hon blev så glad när vi kom. Hon var pigg som vanligt och det är skönt att där inte vilar några ledsamheter. En ny tant hade kommit till avdelningen och när farmor hade pratat med henne så hade hon frågat tre gånger hur länge farmor hade varit där... då gick hon.
- Jag tyckte hon var traggig, hon mindes ju inte vad jag sa

Hon var förmodligen specialagent... //Farmskan



Kommentarer
Kusin Pia

Eller också sa tanten något helt annat de andra gångerna! Signes hörsel du vet!!!!!!

2010-04-12 @ 13:50:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0