1 veckas ledighet

skall spenderas med stora dottern på den här ljuvliga platsen... Madeira



I och för sig vet jag ju inte ännu hur ljuvlig den där ön egentligen är, men bara att få vara ledig och träffa dottern är ju ljuvligt tillräckligt. Sen tror jag nog att där är ganska bra väder och mycket att se så jag är hoppfull till tusen!

I natt var det åska, blixtar och strömavbrott igen hemma. Vi måste ha de klenaste strömledningar som finns att uppbringa i hela Skåne. Det räcker att det åskar några mil bort så lägger strömmen av. Tröttsamt!! Men det var med glädje jag läste i morgonens tidning att E-On (E-Off?) hade drabbats av översvämningar i sin datorhall i Malmö på grund av åskregn... (*hånskrattar*). Undrar om de prioriterar sig själva före sina kunder?

I natt drömde jag också en väldigt märklig dröm. Det var vinter och jag skulle till IKEA Bäckebol i Göteborg på ett möte och bestämde mig för att cykla dit... (?!... jo tjena). Sen var de riktigt irriterade på att jag kom 5 minuter försent, hallå jag hade ju cyklat från Skåne! 5 minuter var väl en rätt hyfsad marginal. Fast det säger jag ju alltid när jag kommer försent till möten, åtminstone om man får tro chefen...

Auf Wiedersehen... //Farmskan


Kommentarer
Maya

Hahahaha... ja du, vi har öresundskraft och inga strömavbrott...inte ens under Gudrun stormen :)

E-off var ju klockrent!

Och Vilken dröm...hahahaha! Loveley!

Ha en fin fin dag! Jag har i alla fall ett leende på läpparna nu!

2010-08-17 @ 07:23:24
URL: http://mayashideout.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0