Äggen kan de behålla

Söndagen blev precis så slapp den kan vara på en regnig dag. Lite patiens, lite korsord, lite fika, en sväng till Paps & Babs på fika, lite rensning av ogräs... ja, ni fattar. Men först var jag ju en runda hos farmor som nu åter är utan tänder i underkäken

- Var har du gjort av dina nya tänder?
- De ligger där! (Pekar på ett glas med tänder i på vasken)
- Jaha...
- Ja, gamla människor skall nog inte ha nya tänder



Så, om ni behöver en tandrad till en underkäke så har vi en sprillans ny till salu!

Blev en sen kväll eftersom jag och maken fastnade framför första delen av The Diplomat, en engelsk deckare i två delar. Riktigt bra så det gick liksom inte att gå och lägga sig heller. Det fick man lida för i morse... Men iväg till jobbet kom jag och idag var det trångt i matsalen vill jag lova. Känns som om de flesta nog börjat idag. Skönt med lite liv och rörelse igen.

På vägen hem diskuterade vi något så makabert som begravningar. Att det är så fruktansvärt dyrt och varför man egentligen spenderar flera tusen kronor på en kista om man ändå skall kremeras.... banankartonger ifrån Coop fungerar ju bra det också. Så roliga och uppfriskande ämnen avhandlas i vår bil. Dödskul!

Idag fick jag också besked om en kollega som slutar, en kollega som jag jobbat otroligt mycket med under flera år. Tidvis var vi mera som ett gammalt gift par i våra diskussioner. Detta bevisades också en dag när vi talade i telefon (för säkert femte gången...) och han avslutar samtalet med Puss! Jag ringde upp direkt och frågade: Sa du Puss? Ja, förlåt... jag trodde det var min fru.... Då har man nog jobbat lite för mycket ihop. Men jag önskar Dig all lycka till B i din nya utmaning, kommer att sakna din stockholmska slang i telefonen, men det blir "perfa".

Imorgon är det jobbedag i Lund för Farmskan, en hel dags workshop som jag håller tummarna hårt för att det skall mynna ut i något riktigt bra. Ibland är vägen till de bra lösningarna inte alltid så rak och snabb... men det är ett bra sätt att träna mitt tålamod.

Idag är jag en väldigt stolt mamma!!  //Farmskan


Kommentarer
Bottan

Du måste berätta imorgon vem det är som gjort dig så stolt:)Ses kl 19 onsdag ( ja, det var en påminnelse....hihi )

2010-08-10 @ 18:21:07
URL: http://bottan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0