E de dimma?

Tidig morgon idag men det var det värt när jag väl kom till thai-massören. Inte särskilt skönt idag dock och det berodde nog på att mina vader fått stryk av alla backar på Madeira... Men nu är man som ny igen även om man blir lite halvmör efter hennes behandling.

For en runda ner till farmor Signe som blev glad av att vi var hemma igen. Hon har dock lite svårt för att förstå hur långt bort vi egentligen varit...
- Skönt att ni körde försiktigt!
- Ja, eller hur! Är det bra med dig annars?
- Jadå... jag har haft lite ont i ögonen. Det är nog dimma
- Nej, det är inte dimma
- Jo, den kommer ibland från havet här nere...

Sen hade hon också fått ett par stödstrumpor för första gången i sitt liv. När hon på kvällen skulle ta av dom så gick inte det. Farmor är då inte en person som ringer på hjälp utan hon tar fram saxen... Men precis när hon skulle klippa till kom personalen och lyckades stoppa henne.
- Ja, hade de inte kommit hade jag klippt av tårna.
Tror jag säkert!

Den här är till farmor:



Snart dags att börja packa och göra sig iordning för lite festligheter med tjejkompisarna. Maken har lovat att köra mig till stan så jag kan ta ett glas vin... eller två. Frågan är bara hur fin man skall vara... klänning, kjol, paljetter??



Det får bli lugna gatan och sovmorgon imorgon istället.

//Farmskan

PS! Mor... ikväll är jag nog uppe sent... om ni får för er att festa igen menar jag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0