Helg med bälg

Regnet uteblev så det var riktigt mysigt att sitta där i backen i Hembygdsparken och lyssna på dragspel hela eftermiddagen (*ler*). Nja, jag överdrev väl lite där... en del var riktigt bra och härliga att lyssna till och andra var ungefär lika dåliga som Sjögren / Flinck (och det säger inte lite). Jag menar det är ju ganska trevligt om man någon gång under en halvtimmes uppträde kunde spela samma låt, i samma tempo och med samma tonart... Det fanns alltså exempel på sådana framträdanden vill jag lova.

Jag och Rita hade packat fikakorgen med både gott och nyttigt så det gick ingen nöd på oss. Vi funderade lite på hur passande det egentligen skulle vara att göra "vågen" under Makens och Nisses uppträde, men vi kom fram till att den publiken som var där nog uppskattade en något stillsammare framtoning. Så det fick bli diskret handklapp istället... men vi var stolta som tuppar över våra män.

En lugn avslutning på helgen blev det sen för vår del. Sista avsnittet för säsongen av "The Tudors". En otroligt bra serie som handlar om Henrik VIII. Har ni inte sett den så hyr den...

Idag var det sen dags för en ny jobbevecka igen. Något piggare kände man sig idag, inte lika seg som förra måndagen då jag i stort sett gäspade mig igenom hela dagen. Läste förresten i tidningen idag att det finns risk för hjärt-/kärlsjukdomar om man sover MINDRE än fem timmar per natt och också om man sover MER än 7 timmar per natt. Nu får man fasen ställa klockan på sex... timmar menar jag då!

Många som började efter semestern idag, så nu börjar allt återgå till det normala. Mulle är tillbaka och har tagit hand om schemat igen, och helt plötsligt fick jag hur mycket tid som helst... undrar vad jag skall göra med den?? Det är kanske tur att chefen är tillbaka och sätter en i arbete med planering och annat.



Människor är som viner, med åren blir de dåliga surare och de goda bättre

//Farmskan



Kommentarer
Git

hm, rosé har blivit en favorit i sommar, men jag låter det aldrig bli för gammalt.

2010-08-03 @ 13:53:28
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Elin

Ni ar allt tva sma dragspels groupies, lol!

2010-08-04 @ 05:20:58
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0